STÁREK, Lukáš. Profesní identita jako aspekt ve vysokoškolské přípravě speciálních pedagogů. Speciální pedagogika. Praha, 2022, roč. 32, 1-2, s. 47-60. ISSN 1211-2720.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesní identita jako aspekt ve vysokoškolské přípravě speciálních pedagogů
Název anglicky Professional identity as an aspect of the University training of special pedagogues
Autoři STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Speciální pedagogika, Praha, 2022, 1211-2720.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/46358978:_____/22:00000235
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova česky postoje;praxe;profesní identita;speciální pedagog;student
Klíčová slova anglicky attitudes;practice;professional identity;special pedagogue;student
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Roman Zezulka, učo 1135. Změněno: 17. 3. 2023 11:50.
Anotace
Prostřednictvím tohoto příspěvku pracujeme s tématem profesní identity jako nástrojem rozvoje a osobního významu, který je zásadní pro úspěšnou profesní přípravu. Dále má též jasnou vazbu na význam vlastní identity a vnímání sebe sama, jelikož profese či kariéra je jedním z možných zdrojů sebevědomí. Profesní identita je tak relevantním nástrojem nejen pro utváření, ale i budování a udržení profesního profilu, který má být součástí každé profese, jelikož souvisí s lidskou integritou či sociálním společenským přesahem. Profesní identita je tedy ústředním motivem profesní přípravy, výkonu odborné praxe či aspektem v kontextu zaměstnání/profese. Cílem příspěvku je přinést a zpracovat poznatky samotných studentů, kteří se profesně připravují na Katedře speciální pedagogiky UJAK, abychom projektovali reálný význam profesní identity v dané vysokoškolské přípravě speciálních pedagogů.
Anotace anglicky
Through this contribution, we work with the topic of professional identity as a tool for development and personal meaning, which is essential for successful professional preparation. Furthermore, it also has a clear link to the meaning of oneʼs own identity and self-perception, as a profession or career is one of the possible sources of self-confi dence. Professional identity is thus a relevant tool not only for shaping, but also for building and maintaining a professional profi le, which should be part of every profession, as it is related to human integrity or social societal overlap. Professional identity is therefore a central motive of professional training and the performance of professional practice or an aspect of the context of employment/profession. Th e aim of the contribution is to bring and process the knowledge of the students themselves, who are preparing themselves professionally at the Department of Special Education, in order to project the real meaning of professional identity in the given university training of special pedagogues.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 5. 2024 05:19