J
		
		2022
			
	    
Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability
	    STÁREK, Lukáš
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability
	 
				Autoři
				STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Pedagogika-Pedagogy, 2022, 1314-8540
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
			Obor
			50302 Education, special
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Bulharsko
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/46358978:_____/22:00000232
		 
	
			
				Organizace
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			 
		
			
		
		
			Klíčová slova anglicky
			inclusive education;Czech education
		 
			Příznaky
			Mezinárodní význam, Recenzováno
		 
			
			
				
					V originále
					The text below discusses inclusive education not only in legislative but also social terms. Society’s attitude towards people with an intellectual disability has changed over decades from exclusion, through remorse and charity to integration trends in various aspects of life, including education. Inclusion in education is one of the keystones in present Czech education. The text aims to introduce the understanding of inclusion in the Czech Republic and present the educational system of special educational needs focused on people with an intellectual disability. The second aim concerns the right to be educated and the right to lifelong education.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 02:20