J
2022
Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability
STÁREK, Lukáš
Základní údaje
Originální název
Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability
Autoři
STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Pedagogika-Pedagogy, 2022, 1314-8540
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/46358978:_____/22:00000232
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova anglicky
inclusive education;Czech education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The text below discusses inclusive education not only in legislative but also social terms. Society’s attitude towards people with an intellectual disability has changed over decades from exclusion, through remorse and charity to integration trends in various aspects of life, including education. Inclusion in education is one of the keystones in present Czech education. The text aims to introduce the understanding of inclusion in the Czech Republic and present the educational system of special educational needs focused on people with an intellectual disability. The second aim concerns the right to be educated and the right to lifelong education.
Zobrazeno: 6. 7. 2025 22:14