J 2022

Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability

STÁREK, Lukáš

Základní údaje

Originální název

Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability

Autoři

STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Pedagogika-Pedagogy, 2022, 1314-8540

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/46358978:_____/22:00000232

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

DOI

http://dx.doi.org/10.53656/ped2022-2.06

UT WoS

000767071700004

Klíčová slova anglicky

inclusive education;Czech education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2023 11:27, Roman Zezulka

Anotace

V originále

The text below discusses inclusive education not only in legislative but also social terms. Society’s attitude towards people with an intellectual disability has changed over decades from exclusion, through remorse and charity to integration trends in various aspects of life, including education. Inclusion in education is one of the keystones in present Czech education. The text aims to introduce the understanding of inclusion in the Czech Republic and present the educational system of special educational needs focused on people with an intellectual disability. The second aim concerns the right to be educated and the right to lifelong education.
Zobrazeno: 6. 7. 2025 22:14