Přehled o publikaci
	
		
		
		2022
			
	    
	
	
    Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability
STÁREK, LukášZákladní údaje
Originální název
Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability
	Autoři
STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Pedagogika-Pedagogy, 2022, 1314-8540
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50302 Education, special
		Stát vydavatele
Bulharsko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Kód RIV
RIV/46358978:_____/22:00000232
		Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			UT WoS
000767071700004
		Klíčová slova anglicky
inclusive education;Czech education
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 22. 3. 2023 11:27, Roman Zezulka
				
		Anotace
V originále
The text below discusses inclusive education not only in legislative but also social terms. Society’s attitude towards people with an intellectual disability has changed over decades from exclusion, through remorse and charity to integration trends in various aspects of life, including education. Inclusion in education is one of the keystones in present Czech education. The text aims to introduce the understanding of inclusion in the Czech Republic and present the educational system of special educational needs focused on people with an intellectual disability. The second aim concerns the right to be educated and the right to lifelong education.