STÁREK, Lukáš. Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability. Pedagogika-Pedagogy. 2022, roč. 94, č. 2, s. 233-246. ISSN 1314-8540. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.53656/ped2022-2.06.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability
Autoři STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Pedagogika-Pedagogy, 2022, 1314-8540.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/46358978:_____/22:00000232
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.53656/ped2022-2.06
UT WoS 000767071700004
Klíčová slova anglicky inclusive education;Czech education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Roman Zezulka, učo 1135. Změněno: 22. 3. 2023 11:27.
Anotace
The text below discusses inclusive education not only in legislative but also social terms. Society’s attitude towards people with an intellectual disability has changed over decades from exclusion, through remorse and charity to integration trends in various aspects of life, including education. Inclusion in education is one of the keystones in present Czech education. The text aims to introduce the understanding of inclusion in the Czech Republic and present the educational system of special educational needs focused on people with an intellectual disability. The second aim concerns the right to be educated and the right to lifelong education.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 5. 2024 04:08