STÁREK, Lukáš. The Motivation and Characteristic of Students Studying Helping Major with Specialization on Special Pedagogic and Social Work. TEM Journal – Technology Education Management Informatics. Novi Pazar (Serbia): UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2022, roč. 11, č. 1, s. 37-43. ISSN 2217-8309. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18421/TEM111-05.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Motivation and Characteristic of Students Studying Helping Major with Specialization on Special Pedagogic and Social Work
Autoři STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání TEM Journal – Technology Education Management Informatics, Novi Pazar (Serbia), UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2022, 2217-8309.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Srbsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/46358978:_____/22:00000231
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.18421/TEM111-05
UT WoS 000776574300005
Klíčová slova anglicky characteristic;helping professions;motivation;practical training;student
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Roman Zezulka, učo 1135. Změněno: 17. 3. 2023 13:40.
Anotace
This paper presents the view of university students who are specialized in helping professions – in this case, special pedagogues and social workers. 501 respondents participated in this research. This article presents respondents’ characteristic, their motivation to study this major and investigate in the employability of students in relation to their professional identity. The aims are to presents students’ opinions, and to highlight the necessity of professional preparation i.e., placement during pre-graduate courses in the career of special pedagogues and social workers.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 5. 2024 05:06