R 2022

Kolaborativní prostředí pro členy bezpečnostních týmů

TOVARŇÁK, Daniel; Martin HAMERNÍK and Vít RUSŇÁK

Basic information

Original name

Kolaborativní prostředí pro členy bezpečnostních týmů

Name (in English)

Collaborative environment for security team members

Authors

TOVARŇÁK, Daniel; Martin HAMERNÍK and Vít RUSŇÁK

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Software

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization

Ústav výpočetní techniky – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

uživatelské rozhraní;řízení případů;hrozby;Angular;demonstrace

Keywords in English

user interface;case managements;threats;Angular;demonstration

Technical parameters

Výsledek je šířen metodou „Volného šíření“ s využitím otevřené (open-source) licence MIT. Vlastníkem výsledku je Masarykova univerzita, IČO 00216224. Kontaktní osoba: RNDr. Daniel Tovarňák, Ph.D., email: tovarnak@ics.muni.cz, telefon: +420 549 49 8441, adresa: Masarykova Univerzita, Ústav výpočetní techniky, Šumavská 416/15, Brno 602 00.

Links

VI20202022164, research and development project.
Changed: 31/3/2023 04:07, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

In the original language

Software realizuje kolaborativní prostředí pro členy bezpečnostních týmů. Výsledek vychází z principů v oblasti řízení případů (case management), kdy jsou všechny relevantní a kontextové informace k nějaké situaci koncentrovány do jednoho místa, tj. případu. Skládá se z uživatelského rozhraní v podobě webové aplikace na bázi frameworku Angular a sady souvisejících komponent na straně back-end. Klíčovou je v tomto ohledu komponenta databáze případů, která dovoluje sdílet a obohacovat data o řešených situacích na bázi izolovaných pracovních složek (případů). Součástí výsledku je také specializovaná servisní brána pro zajištění autentizace a autorizace uživatelů.

In English

The software implements a collaborative environment for security team members. The result is based on case management principles, where all relevant and contextual information for a situation is concentrated in one place, i.e. a case. It consists of a user interface in the form of a web application based on the Angular framework and a set of related components on the back-end side. The key component in this regard is the case database component, which allows sharing and enriching data about the situations being handled based on isolated work items (cases). The result also includes a dedicated service gateway to provide user authentication and authorization.

Files attached