2022
Kolaborativní prostředí pro členy bezpečnostních týmů
TOVARŇÁK, Daniel; Martin HAMERNÍK and Vít RUSŇÁKBasic information
Original name
Kolaborativní prostředí pro členy bezpečnostních týmů
Name (in English)
Collaborative environment for security team members
Authors
TOVARŇÁK, Daniel; Martin HAMERNÍK and Vít RUSŇÁK
Edition
2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Software
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization
Ústav výpočetní techniky – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
uživatelské rozhraní;řízení případů;hrozby;Angular;demonstrace
Keywords in English
user interface;case managements;threats;Angular;demonstration
Technical parameters
Výsledek je šířen metodou „Volného šíření“ s využitím otevřené (open-source) licence MIT. Vlastníkem výsledku je Masarykova univerzita, IČO 00216224. Kontaktní osoba: RNDr. Daniel Tovarňák, Ph.D., email: tovarnak@ics.muni.cz, telefon: +420 549 49 8441, adresa: Masarykova Univerzita, Ústav výpočetní techniky, Šumavská 416/15, Brno 602 00.
Links
VI20202022164, research and development project.
Changed: 31/3/2023 04:07, RNDr. Daniel Jakubík
In the original language
Software realizuje kolaborativní prostředí pro členy bezpečnostních týmů. Výsledek vychází z principů v oblasti řízení případů (case management), kdy jsou všechny relevantní a kontextové informace k nějaké situaci koncentrovány do jednoho místa, tj. případu. Skládá se z uživatelského rozhraní v podobě webové aplikace na bázi frameworku Angular a sady souvisejících komponent na straně back-end. Klíčovou je v tomto ohledu komponenta databáze případů, která dovoluje sdílet a obohacovat data o řešených situacích na bázi izolovaných pracovních složek (případů). Součástí výsledku je také specializovaná servisní brána pro zajištění autentizace a autorizace uživatelů.
In English
The software implements a collaborative environment for security team members. The result is based on case management principles, where all relevant and contextual information for a situation is concentrated in one place, i.e. a case. It consists of a user interface in the form of a web application based on the Angular framework and a set of related components on the back-end side. The key component in this regard is the case database component, which allows sharing and enriching data about the situations being handled based on isolated work items (cases). The result also includes a dedicated service gateway to provide user authentication and authorization.