D
2022
Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience
MIŠKOV, Jan
Basic information
Original name
Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience
Name (in English)
Gamification of a Learning Environment from the Perspective of User Experience
Edition
Slovensko, MARKETING, p. 100-133, 34 pp. 2022
Publisher
Fakulta masmediiálnej komunikácie UCM v Trnave
Other information
Type of outcome
Proceedings paper
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
Adaptivní učení; Game-based learning; Gamifikace; Herní prvky; Motivace; Personalizace; Teorie sebeurčení; Typy studentů; Uživatelská zkušenost; Vzdělávání
Keywords in English
Adaptive learning; Education; Game-based learning; Game elements; Learning styles; Motivation; Personalization; Self-determination theory; Student types; User experience
Links
MUNI/A/1397/2021, interní kód Repo.
V originále
Autor si klade za cíl lépe pochopit, jak může být gamifikace použita ve vzdělávacích institucích, jaká je její funkce a jak v tomto kontextu co nejúspěšněji aplikovat herní principy. Gamifikace je často považována za jednu z podpor motivace studentů. S ohledem na návrh výuky, vyučovací metody a vzdělávací cíle lze učební principy her inovativně využít jako doplňky výuky ve třídě, kde je učební plán podporován herními prvky jako důležitými součástmi vyučovací metody. Text ke inspirací pro pedagogy a designéry při budování gamifikovaných učebních kontextů v praxi.
In English
The author aims to better understand how gamification can be used in education institutions, what its function is, and how to apply game principles in this context as successfully as possible. Gamification is often seen as one of the supports for student motivation. With regard to the design of teaching, teaching methods, and educational goals, the learning principles of games can be used innovatively as supplements to classroom teaching, where the curriculum is supported by game elements as important components of the teaching method. Text is an inspiration for educators and designers in building gamified learning contexts in practice.
Displayed: 18/6/2025 19:28