D 2022

Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience

MIŠKOV, Jan

Basic information

Original name

Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience

Name (in English)

Gamification of a Learning Environment from the Perspective of User Experience

Authors

MIŠKOV, Jan

Edition

Slovensko, MARKETING, p. 100-133, 34 pp. 2022

Publisher

Fakulta masmediiálnej komunikácie UCM v Trnave

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

References:

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

ISBN

978-80-572-0252-3

Keywords (in Czech)

Adaptivní učení; Game-based learning; Gamifikace; Herní prvky; Motivace; Personalizace; Teorie sebeurčení; Typy studentů; Uživatelská zkušenost; Vzdělávání

Keywords in English

Adaptive learning; Education; Game-based learning; Game elements; Learning styles; Motivation; Personalization; Self-determination theory; Student types; User experience

Links

MUNI/A/1397/2021, interní kód Repo.
Changed: 1/3/2023 04:11, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Autor si klade za cíl lépe pochopit, jak může být gamifikace použita ve vzdělávacích institucích, jaká je její funkce a jak v tomto kontextu co nejúspěšněji aplikovat herní principy. Gamifikace je často považována za jednu z podpor motivace studentů. S ohledem na návrh výuky, vyučovací metody a vzdělávací cíle lze učební principy her inovativně využít jako doplňky výuky ve třídě, kde je učební plán podporován herními prvky jako důležitými součástmi vyučovací metody. Text ke inspirací pro pedagogy a designéry při budování gamifikovaných učebních kontextů v praxi.

In English

The author aims to better understand how gamification can be used in education institutions, what its function is, and how to apply game principles in this context as successfully as possible. Gamification is often seen as one of the supports for student motivation. With regard to the design of teaching, teaching methods, and educational goals, the learning principles of games can be used innovatively as supplements to classroom teaching, where the curriculum is supported by game elements as important components of the teaching method. Text is an inspiration for educators and designers in building gamified learning contexts in practice.

Files attached