k
		
		2022
			
	    
Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol
	    VLČKOVÁ, Kateřina
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Basic information
	
		Original name
		Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol
	 
		
			Name (in English)
			Student´s narrative identity: Czech private alternative primary and lower secondary schools
		 
				Authors
				VLČKOVÁ, Kateřina
			 
			
				Edition
				 Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice, 2022
			 
		
Other information
		
	
		
			Type of outcome
			Presentations at conferences
		 
	
		
			Country of publisher
			Czech Republic
		 
	
		
			Confidentiality degree
			is not subject to a state or trade secret
		 
	
			
		
			
				Organization
				Pedagogická fakulta – Repository – Repository
			 
		
		
	
		
			Keywords (in Czech)
			žákovská identita, narativní výzkum, žákovské narativy, základní vzdělávání, soukromé alternativní školy
		 
		
			Keywords in English
			students’ identity, narrative research, students’ narratives, primary and lower secondary education, private alternative schools
		 
				Links
				GA20-12828S, research and development project. 
			 
			
			
				
					In the original language
					Identita žáků je dynamická, mnohovrstevnatá, konstruovaná v interakci aktérů edukačního procesu. Je formována edukačním procesem a ovlivňuje ho. Zajíma- lo nás, jaké identity vykazují žáci soukromých alternativních základních škol. Žáci pátého a osmého ročníku dvou škol (N = 65) napsali narativy o důležité situaci ve škole, kde byli hlavními aktéry. Žáci se silně vztahovali ke kamarádům, reportovali pozitivní vztah k učitelům, vzdělávání i škole. Zažívali zajímavé vzdělávání, blízkost a respekt.
				 
				
					In English
					Student identity is dynamic, multi-sided, and co-constructed in educational interaction, that is, formed by the educational process but influencing it as well. Our research focused on the identities of students of private alternative primary and lower secondary schools. 65 students wrote narratives about an important situation in their school. The students strongly related to their friends, reported positive relations with teachers, the school. They also mentioned experiencing stimulating education and respectful human relationships.
				  
				Displayed: 4/11/2025 00:38