k
		
		2022
			
	    
Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol
	    VLČKOVÁ, Kateřina
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol
	 
		
			Název anglicky
			Student´s narrative identity: Czech private alternative primary and lower secondary schools
		 
			
				Vydání
				 Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice, 2022
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Prezentace na konferencích
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
			
				Organizace
				Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			 
		
		
	
		
			Klíčová slova česky
			žákovská identita, narativní výzkum, žákovské narativy, základní vzdělávání, soukromé alternativní školy
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			students’ identity, narrative research, students’ narratives, primary and lower secondary education, private alternative schools
		 
				Návaznosti
				GA20-12828S, projekt VaV. 
			 
			
			
				
					V originále
					Identita žáků je dynamická, mnohovrstevnatá, konstruovaná v interakci aktérů edukačního procesu. Je formována edukačním procesem a ovlivňuje ho. Zajíma- lo nás, jaké identity vykazují žáci soukromých alternativních základních škol. Žáci pátého a osmého ročníku dvou škol (N = 65) napsali narativy o důležité situaci ve škole, kde byli hlavními aktéry. Žáci se silně vztahovali ke kamarádům, reportovali pozitivní vztah k učitelům, vzdělávání i škole. Zažívali zajímavé vzdělávání, blízkost a respekt.
				 
				
					Anglicky
					Student identity is dynamic, multi-sided, and co-constructed in educational interaction, that is, formed by the educational process but influencing it as well. Our research focused on the identities of students of private alternative primary and lower secondary schools. 65 students wrote narratives about an important situation in their school. The students strongly related to their friends, reported positive relations with teachers, the school. They also mentioned experiencing stimulating education and respectful human relationships.
				  
				Zobrazeno: 4. 11. 2025 07:20