J 2021

Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?

MÁSILKO, Lukáš and Terézia ČERNÁ

Basic information

Original name

Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?

Name in Czech

Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?

Name (in English)

The Inquiry-based Distance Teaching of University Mathematics

Authors

MÁSILKO, Lukáš and Terézia ČERNÁ

Edition

South Bohemia Mathematical Letters, České Budějovice, University of South Bohemia, 2021, 2336-2081

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

badatelsky orientovaná výuka, matematika, univerzita, distanční výuka, distanční studium

Keywords in English

inquiry-based education, mathematics, university, distance teaching, distance learning
Changed: 19/7/2022 03:29, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

In the original language

Studenti matematiky se často učí procedurálním způsobem, a tak si netvoří hlubší konceptuální porozumění, díky němuž by své znalosti mohli později uplatnit v~jiných oborech či využít v životě. Cílem mezinárodního projektu Platinum je ověřit, zda badatelsky orientované pojetí výuky a studia pomůže změnit tento trend týkající se i vysokoškolských studentů. V článku jsou popsány hlavní cíle a výstupy projektu Platinum a nabídnuty ukázky badatelsky orientovaných úkolů, které byly zařazeny během distanční formy výuky na Masarykově univerzitě.

In English

Students of mathematics often learn in a procedural way and thus do not develop in-depth conceptual understandings through which they can relate mathematics to other disciplines and the world around them. The aim of the international Platinum project is to verify whether an inquiry-based approach to teaching and learning will help to change this trend for university students. The article describes the main objectives and outcomes of the Platinum project and offers examples of inquiry-based tasks that have been included during distance courses at Masaryk University.

Files attached