2021
			
	    
	
	
    Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?
MÁSILKO, Lukáš and Terézia ČERNÁBasic information
Original name
Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?
	Name in Czech
Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?
	Name (in English)
The Inquiry-based Distance Teaching of University Mathematics
		Authors
MÁSILKO, Lukáš and Terézia ČERNÁ
			Edition
 South Bohemia Mathematical Letters, České Budějovice, University of South Bohemia, 2021, 2336-2081
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		References:
Organization
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky – Repository – Repository
			Keywords (in Czech)
badatelsky orientovaná výuka, matematika, univerzita, distanční výuka, distanční studium
		Keywords in English
inquiry-based education, mathematics, university, distance teaching, distance learning
		
				
				Changed: 19/7/2022 03:29, RNDr. Daniel Jakubík
				
		In the original language
Studenti matematiky se často učí procedurálním způsobem, a tak si netvoří hlubší konceptuální porozumění, díky němuž by své znalosti mohli později uplatnit v~jiných oborech či využít v životě. Cílem mezinárodního projektu Platinum je ověřit, zda badatelsky orientované pojetí výuky a studia pomůže změnit tento trend týkající se i vysokoškolských studentů. V článku jsou popsány hlavní cíle a výstupy projektu Platinum a nabídnuty ukázky badatelsky orientovaných úkolů, které byly zařazeny během distanční formy výuky na Masarykově univerzitě.
				In English
Students of mathematics often learn in a procedural way and thus do not develop in-depth conceptual understandings through which they can relate mathematics to other disciplines and the world around them. The aim of the international Platinum project is to verify whether an inquiry-based approach to teaching and learning will help to change this trend for university students. The article describes the main objectives and outcomes of the Platinum project and offers examples of inquiry-based tasks that have been included during distance courses at Masaryk University.