Přehled o publikaci
	
		
		
		2022
			
	    
	
	
    Vliv Komenského na reformní pedagogiku a české pedagogické myšlení
MUŽÍK, JaroslavZákladní údaje
Originální název
Vliv Komenského na reformní pedagogiku a české pedagogické myšlení
	Název anglicky
The influence of Comenius on reform pedagogy and Czech pedagogical thinking
		Autoři
MUŽÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Poradce - manažer, zvl. č. 2022; Komenského odkaz a vybrané problémy současného vzdělávání, Praha, Vydavatelství MJF Praha, 2022, 1803-5213
			Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Kód RIV
RIV/46358978:_____/22:00000221
		Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			Klíčová slova česky
Komenského didaktika; školy Montessori; Daltonský plán; České pedagogické myšlení
		Klíčová slova anglicky
Comenius´s didactics;Montessori schools;The Dalton plan;Czech pedagogical thinking
		Příznaky
Recenzováno
		
				
				Změněno: 3. 4. 2023 11:11, Ing. Kateřina Lendrová
				
		V originále
Komenského myšlenky pedagogické a didaktické měly přímý dopad jak na rozvoj pedagogické teorie, tak pedagogické praxe. Příspěvek mapuje dvě období ve vývoji pedagogické vědy v jejich rámci došlo k přímé i nepřímé implikaci Komenského vědeckých poznatků. Prvním je reformní pedagogika v polovině 20. století, jejíž závěry se prosadili v mezinárodním kontextu. Druhé období je věnováno vývoji české pedagogiky na konci 19. a začátkem 20. století, kdy byly Komenského myšlenky velice důležité pro snahy sebeuvědomění českého národa vrcholící vznikem 1. republiky Československé.
				Anglicky
Comenius´s pedagogical and didactic thoughts had a direct impact both on the development of pedagogical theory and pedagogical practise. The paper is mapping two periods in the development of pedagogical science within which there was direct and indirect implications of the Comenius´s scientifi knowledge. The first period is reform pedagogy in the first half of the 20est century whose conclusions were enforced in the internaciona context. The second period is devoted to the development of Czech pedagogy at the end of the 19t and in the beginning of the 20est century when the Comenius´s thoughts were very important for the effort of self-awareness of the Czech nationculminating by the establishment of the 1st republic.