J
		
		2021
			
	    
Inspirace Janem Amosem Komenským.
	    MUŽÍK, Jaroslav and Radka LÖWENHÖFFEROVÁ
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Basic information
	
		Original name
		Inspirace Janem Amosem Komenským.
	 
	
		Name in Czech
		Inspirace Janem Amosem Komenským.
	 
		
			Name (in English)
			Inspiration by John Amos Comenius
		 
				Authors
				MUŽÍK, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Radka LÖWENHÖFFEROVÁ (203 Czech Republic)
			 
			
				Edition
				 Polonia Journal, Bielsko-Biała, Wysza Szkola Ekonomiczno-Humanistyczna, 2021, 2083-3121
			 
		
Other information
		
	
		
			Type of outcome
			Article in a journal
		 
	
		
			Field of Study
			50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
		 
	
		
			Country of publisher
			Czech Republic
		 
	
		
			Confidentiality degree
			is not subject to a state or trade secret
		 
	
			
		
		
			RIV identification code
			RIV/46358978:_____/21:00000197
		 
	
			
				Organization
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
			 
		
		
			Keywords (in Czech)
			Komenského didaktika; reformní pedagogika; Montessori školy; Daltonský plán; Humboldtova idea vysokého šolství
		 
		
			Keywords in English
			Comenius´s didactics;Reform pedagogy;Montessori schools;Dalton´s plan;Humboldt´s idea of high education
		 
			Tags
			International impact, Reviewed
		 
			
			
				
					In the original language
					Komenského rozsáhlé dílo pedagogické se v průběhu historického vývoje stalo inspirací pro celou řadu pedagogických směrů, pro řadu významných osobností věd o výchově a vzdělávání. Příspěvek se zabývá vlivem Komenského mylšenek zejména na reformní pedagogiku počátku 20. století, konkrétně na díla Johana Deweye, Marii Montessoi, Helen Parkhurst a Rudolfa Steinera.
				 
				
					In English
					The Comenius´s extensive pedagogical work has become an ispiration for a number of pedagogcal directions, for a number of significant personalities of education and upbringing sciences throuhts, in particular concerning reform pedagogy at the beginning of the 20est century, in particular on the works of John Dewey, Marie Montessori, Helen Parkhurst and Rudolf Steiner
				  
				Displayed: 31/10/2025 16:32