C
2021
Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.
MUŽÍK, Jaroslav
Basic information
Original name
Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.
Name in Czech
Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.
Name (in English)
Historical reminescence of the development of didactics based on the ideas of J. A. Comenius
Authors
MUŽÍK, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní, p. 299-316, 18 pp. Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní, 2021
Publisher
Univerzita Jana Amose Komenského
Other information
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46358978:_____/21:00000196
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
Keywords (in Czech)
vzdělávání; učení; didaktika
Keywords in English
education;learning;didactic
V originále
Předmět didaktiky je při pohledu do historie do značné míry tradiční. Samotný pojem didaktika je povětšinou chápán jako torie vyučování (činnost učitele) a učení (činnost žáka, studenta). S určitou nadsázkou lze říci, že didaktika již od doby Jana Amose Komenského drží pevná témata svého zkoumání, včetně způsobů jejich řešení.
In English
Looking at history, the subject of didactics is largely traditional. The very concept of didactics is mostly understood as a torie of teaching (teacher activity) and learning (pupil and student activity). It can be said with some exaggeration that didactics has held the firm themes of its research, including the ways of solving them, since the time of Jan Amos Comenius.
Displayed: 3/7/2025 18:22