C 2021

Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.

MUŽÍK, Jaroslav

Základní údaje

Originální název

Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.

Název česky

Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.

Název anglicky

Historical reminescence of the development of didactics based on the ideas of J. A. Comenius

Autoři

MUŽÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní, od s. 299-316, 18 s. Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní, 2021

Nakladatel

Univerzita Jana Amose Komenského

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/21:00000196

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-7452-205-5

Klíčová slova česky

vzdělávání; učení; didaktika

Klíčová slova anglicky

education;learning;didactic

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2022 12:14, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

Předmět didaktiky je při pohledu do historie do značné míry tradiční. Samotný pojem didaktika je povětšinou chápán jako torie vyučování (činnost učitele) a učení (činnost žáka, studenta). S určitou nadsázkou lze říci, že didaktika již od doby Jana Amose Komenského drží pevná témata svého zkoumání, včetně způsobů jejich řešení.

Anglicky

Looking at history, the subject of didactics is largely traditional. The very concept of didactics is mostly understood as a torie of teaching (teacher activity) and learning (pupil and student activity). It can be said with some exaggeration that didactics has held the firm themes of its research, including the ways of solving them, since the time of Jan Amos Comenius.