C 2021

Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.

MUŽÍK, Jaroslav

Basic information

Original name

Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.

Name in Czech

Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.

Name (in English)

Historical reminescence of the development of didactics based on the ideas of J. A. Comenius

Authors

MUŽÍK, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní, p. 299-316, 18 pp. Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní, 2021

Publisher

Univerzita Jana Amose Komenského

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/21:00000196

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-7452-205-5

Keywords (in Czech)

vzdělávání; učení; didaktika

Keywords in English

education;learning;didactic

Tags

Reviewed
Changed: 29/4/2022 12:14, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

V originále

Předmět didaktiky je při pohledu do historie do značné míry tradiční. Samotný pojem didaktika je povětšinou chápán jako torie vyučování (činnost učitele) a učení (činnost žáka, studenta). S určitou nadsázkou lze říci, že didaktika již od doby Jana Amose Komenského drží pevná témata svého zkoumání, včetně způsobů jejich řešení.

In English

Looking at history, the subject of didactics is largely traditional. The very concept of didactics is mostly understood as a torie of teaching (teacher activity) and learning (pupil and student activity). It can be said with some exaggeration that didactics has held the firm themes of its research, including the ways of solving them, since the time of Jan Amos Comenius.