MUŽÍK, Jaroslav. Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského. (Historical reminescence of the development of didactics based on the ideas of J. A. Comenius). In Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní. 1st ed. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. p. 299-316. Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní. ISBN 978-80-7452-205-5. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.
Name in Czech Historické reminescence vývoje didaktiky na základě myšlenek J. A. Komenského.
Name (in English) Historical reminescence of the development of didactics based on the ideas of J. A. Comenius
Authors MUŽÍK, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní, p. 299-316, 18 pp. Jan Amos Komenský, aktuální a inspirativní, 2021.
Publisher Univerzita Jana Amose Komenského
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/21:00000196
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-7452-205-5
Keywords (in Czech) vzdělávání; učení; didaktika
Keywords in English education;learning;didactic
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Changed: 29/4/2022 12:14.
Abstract
Předmět didaktiky je při pohledu do historie do značné míry tradiční. Samotný pojem didaktika je povětšinou chápán jako torie vyučování (činnost učitele) a učení (činnost žáka, studenta). S určitou nadsázkou lze říci, že didaktika již od doby Jana Amose Komenského drží pevná témata svého zkoumání, včetně způsobů jejich řešení.
Abstract (in English)
Looking at history, the subject of didactics is largely traditional. The very concept of didactics is mostly understood as a torie of teaching (teacher activity) and learning (pupil and student activity). It can be said with some exaggeration that didactics has held the firm themes of its research, including the ways of solving them, since the time of Jan Amos Comenius.
Print
Add to clipboard Displayed: 19/4/2024 08:42