Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{49509, author = {Stárek, Lukáš and Koubková Pavlů, Michaela}, article_location = {Olomouc}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.013}, keywords = {distance learning;modern technology;pedagogue;pandemic Covid-19;the disciple}, language = {cze}, issn = {1803-537X}, journal = {JTIE - Journal of Technology and Information Education}, title = {Informační a komunikační technologie na I. stupni základní školy v době pandemie Covid-19}, url = {https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2021/02/03.pdf}, volume = {13}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 49509 AU - Stárek, Lukáš - Koubková Pavlů, Michaela PY - 2021 TI - Informační a komunikační technologie na I. stupni základní školy v době pandemie Covid-19 JF - JTIE - Journal of Technology and Information Education VL - 13 IS - 2 SP - 175-190 EP - 175-190 PB - Univerzita Palackého v Olomouci SN - 1803-537X KW - distance learning;modern technology;pedagogue;pandemic Covid-19;the disciple UR - https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2021/02/03.pdf N2 - Cílem tohoto příspěvku bylo zjistit, jak pedagogové na 1. stupni základních škol vnímají moderní technologie, jako nástroj distanční výuky v rámci proběhlé vlny pandemie Covid-19. Jaké byly jejich zkušenosti z této oblasti, doby a jaké vybavení (software a hardware) měli pro naplňování edukační podstaty své profese. Jako metodu pro výzkumné šetření jsme použili dotazník, kdy jsme vyhodnocovali odpovědi celkem od 149 respondentů – pedagogů působících na 1. stupni základních škol. Dotazník byl tvořen ze 17 otázek, z části sociodemografických a v návaznosti na ně byly otázky s ohledem na podstatu výzkumného šetření. Z celkového výstupu výzkumného šetření je patrné, že pedagogové 1. stupně základních škol, s ohledem na demografické rozložení, mají pozitivní vztah k moderním technologiím. Tento vztah/postoj byl hodnocen výslednou známkou 1,74 (známka brána jako v rámci školního prostředí). Samotné materiální zajištění distanční výuky nebo techniky v běžné frontální výuce není nikterak překvapivé. Pedagogové ve velké míře používají techniku, která je obecně známá a využívána i v jiných profesích nebo každodenních činnostech/aktivitách běžného obyvatele. Jedná se především o notebook a tiskárnu. Problematika moderních technologií a online nástrojů je velmi složitá, protože se jedná o zcela novou éru, kterou si současná populace prochází. Vývoj technologií jde velmi intenzivně dopředu. Prohlubovat znalosti a dovednosti nyní musí právě pedagogové, kteří vedou současné žáky základním vzděláním a dávají jim základ digitálních a informačních technologií. S ohledem na pandemickou situaci v rámci Covid-19 je patné, že došlo k radikálnímu zvratu v rámci schopností pedagogů a přístupu samotných škol k distanční výuce za pomoci moderních technologií. ER -
STÁREK, Lukáš and Michaela KOUBKOVÁ PAVLŮ. Informační a komunikační technologie na I. stupni základní školy v době pandemie Covid-19 (INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AT THE 1ST STAGE OF THE PRIMARY SCHOOL DURING PANDEMIOE COVID-19). \textit{JTIE - Journal of Technology and Information Education}. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021, vol.~13, No~2, p.~175-190. ISSN~1803-537X. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.013.
|