STÁREK, Lukáš. Distanční výuka a moderní technologie na I. stupni základní školy (Distance learning and modern technologies at the first stage of primary school). In AMBROŽOVÁ, Petra, KALIBA, Martin. Sborník příspěvků z konference ERIS 21: Aktuální problémy distanční výuky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2021, p. 47-55. ISBN 978-80-7435-834-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Distanční výuka a moderní technologie na I. stupni základní školy
Name (in English) Distance learning and modern technologies at the first stage of primary school
Authors STÁREK, Lukáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové, Sborník příspěvků z konference ERIS 21: Aktuální problémy distanční výuky, p. 47-55, 9 pp. 2021.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/21:00000178
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-7435-834-0
Keywords (in Czech) distanční výuka;komunikace;moderní technologie;škola;žák
Keywords in English distance learning;communication;modern technologies;school;pupil
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Roman Zezulka, učo 1135. Changed: 6/4/2022 16:58.
Abstract
Březen 2020 bude v historii považován za milník pro distanční vzdělávání, protože když byly školy uzavřeny, nejen učitelé museli najít způsob, jak učit online. Příspěvek se ptá, jak byly školy technologicky připravené s ohledem na to, aby se každý učitel mohl okamžitě spojit se žáky, jak výuka probíhala a jaké jsou osobní pohledy a pocity pedagogů s ohledem na jejich profesi.
Abstract (in English)
March 2020 will be in history seen as a milestone for distance learning because when schools were closed not only teachers needed to find a way how to teach online. The paper asks how the schools were technologically prepared with regard to the fact that each teacher can immediately connect with students, how the teaching took place and what are the personal views and feelings of teachers with regard to their profession.
Print
Add to clipboard Displayed: 4/5/2024 22:31