STÁREK, Lukáš. Civic Competences Aspect in the Educational Process of Pupils from Socio-economically Disadvantaged Backgrounds. In YILDIRIM, Atila. Modern Perspectives in Language, Literature and Education. Konya: Neuveden, 2021, s. 53-70. ISBN 978-93-91882-03-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.9734/bpi/mplle/v9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Civic Competences Aspect in the Educational Process of Pupils from Socio-economically Disadvantaged Backgrounds
Autoři STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Konya, Modern Perspectives in Language, Literature and Education, od s. 53-70, 18 s. 2021.
Nakladatel Neuveden
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Turecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/46358978:_____/21:00000217
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN 978-93-91882-03-7
Doi http://dx.doi.org/10.9734/bpi/mplle/v9
Klíčová slova anglicky list emergencies;background;safety;protection;pupil;upbringing
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Roman Zezulka, učo 1135. Změněno: 16. 3. 2023 14:48.
Anotace
Each of us in our lives will face emergencies, whether a fire, accident, traffic collision or natural disaster, and it is crucial that we know how to recognise them and how to adequately react. The main research aim is to determine the knowledge level in protection and safety among primary school pupils from the first to third grade in socioeconomically marginalised localities. The text presents the knowledge level in protection and safety among first to third grade primary school pupils living in socioeconomically marginalised localities, in the Czech Republic. Education of children and pupils in areas of ppilation protection is becoming the number on topic. The challenge is to alert and motivate teachers to continue with topics that develop not only knowledge but also the perception of the outside world and the awareness of threats and dangers that may affect the development of the child or pupil.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 5. 2024 04:59