J 2021

Model odborné praxe a charakteristika studentů Katedry speciální pedagogiky

STÁREK, Lukáš and Jarmila KLUGEROVÁ

Basic information

Original name

Model odborné praxe a charakteristika studentů Katedry speciální pedagogiky

Name (in English)

Model of Professional Practice and Characteristics of Students of the Department of Special Education

Authors

STÁREK, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jarmila KLUGEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, 2585-7363

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

URL

RIV identification code

RIV/46358978:_____/21:00000175

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

Keywords (in Czech)

motivace;praxe;profese;student

Keywords in English

motivation;practice;profession;student

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 29/4/2022 13:15, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

ORIG EN

V originále

Primárním cílem textu je předání informací o koncipování a realizaci odborných praxí studentů Univerzity Jana Amose Komenského Praha s.r.o., konkrétně na Katedře speciální pedagogiky. Praxe je zde vnímána jako zásadní prostředek pro rozvoj profesních kompetencí budoucích speciálních pedagogů a pedagogů resocializační a penitenciární pedagogiky. Setkávání se s pedagogickou realitou v průběhu studia je nezbytné a tyto skutečnosti včetně charakteristiky sociodemografické struktury studentů popisuje text, vyplývající z odborné analýzy dotazníkového šetření, jenž vyplnilo 501 respondentů/studentů.

In English

The primary goal of the text is to provide information on the design and implementation of professional practices of students of the Jan Amos Komenský University in Prague s.r.o., specifically at the Department of Special Education. Practice is perceived here as an essential means for the development of professional competencies of future special pedagogues and pedagogues of resocialization and penitentiary pedagogy. Meeting the pedagogical reality during the study is necessary and these facts, including the characteristics of the socio-demographic structure of students, are described in the text resulting from the professional analysis of the questionnaire survey, which was completed by 501 respondents / students.
Displayed: 6/7/2025 17:33