J
		
		2021
			
	    
Model odborné praxe a charakteristika studentů Katedry speciální pedagogiky
	    STÁREK, Lukáš and Jarmila KLUGEROVÁ
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Basic information
	
		Original name
		Model odborné praxe a charakteristika studentů Katedry speciální pedagogiky
	 
		
			Name (in English)
			Model of Professional Practice and Characteristics of Students of the Department of Special Education
		 
				Authors
				STÁREK, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jarmila KLUGEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			 
			
				Edition
				 Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, 2585-7363
			 
		
Other information
		
	
		
			Type of outcome
			Article in a journal
		 
	
		
			Field of Study
			50302 Education, special
		 
	
		
			Country of publisher
			Slovakia
		 
	
		
			Confidentiality degree
			is not subject to a state or trade secret
		 
	
			
		
		
			RIV identification code
			RIV/46358978:_____/21:00000175
		 
	
			
				Organization
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
			 
		
		
			Keywords (in Czech)
			motivace;praxe;profese;student
		 
		
			Keywords in English
			motivation;practice;profession;student
		 
			Tags
			International impact, Reviewed
		 
			
			
				
					In the original language
					Primárním cílem textu je předání informací o koncipování a realizaci odborných praxí studentů Univerzity Jana Amose Komenského Praha s.r.o., konkrétně na Katedře speciální pedagogiky. Praxe je zde vnímána jako zásadní prostředek pro rozvoj profesních kompetencí budoucích speciálních pedagogů a pedagogů resocializační a penitenciární pedagogiky. Setkávání se s pedagogickou realitou v průběhu studia je nezbytné a tyto skutečnosti včetně charakteristiky sociodemografické struktury studentů popisuje text, vyplývající z odborné analýzy dotazníkového šetření, jenž vyplnilo 501 respondentů/studentů.
				 
				
					In English
					The primary goal of the text is to provide information on the design and implementation of professional practices of students of the Jan Amos Komenský University in Prague s.r.o., specifically at the Department of Special Education. Practice is perceived here as an essential means for the development of professional competencies of future special pedagogues and pedagogues of resocialization and penitentiary pedagogy. Meeting the pedagogical reality during the study is necessary and these facts, including the characteristics of the socio-demographic structure of students, are described in the text resulting from the professional analysis of the questionnaire survey, which was completed by 501 respondents / students.
				  
				Displayed: 31/10/2025 07:48