STÁREK, Lukáš and Jarmila KLUGEROVÁ. Model odborné praxe a charakteristika studentů Katedry speciální pedagogiky (Model of Professional Practice and Characteristics of Students of the Department of Special Education). Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, vol. 10, No 2, p. 108-124. ISSN 2585-7363.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Model odborné praxe a charakteristika studentů Katedry speciální pedagogiky
Name (in English) Model of Professional Practice and Characteristics of Students of the Department of Special Education
Authors STÁREK, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jarmila KLUGEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, 2585-7363.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/46358978:_____/21:00000175
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
Keywords (in Czech) motivace;praxe;profese;student
Keywords in English motivation;practice;profession;student
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Changed: 29/4/2022 13:15.
Abstract
Primárním cílem textu je předání informací o koncipování a realizaci odborných praxí studentů Univerzity Jana Amose Komenského Praha s.r.o., konkrétně na Katedře speciální pedagogiky. Praxe je zde vnímána jako zásadní prostředek pro rozvoj profesních kompetencí budoucích speciálních pedagogů a pedagogů resocializační a penitenciární pedagogiky. Setkávání se s pedagogickou realitou v průběhu studia je nezbytné a tyto skutečnosti včetně charakteristiky sociodemografické struktury studentů popisuje text, vyplývající z odborné analýzy dotazníkového šetření, jenž vyplnilo 501 respondentů/studentů.
Abstract (in English)
The primary goal of the text is to provide information on the design and implementation of professional practices of students of the Jan Amos Komenský University in Prague s.r.o., specifically at the Department of Special Education. Practice is perceived here as an essential means for the development of professional competencies of future special pedagogues and pedagogues of resocialization and penitentiary pedagogy. Meeting the pedagogical reality during the study is necessary and these facts, including the characteristics of the socio-demographic structure of students, are described in the text resulting from the professional analysis of the questionnaire survey, which was completed by 501 respondents / students.
Print
Add to clipboard Displayed: 3/5/2024 02:46