Přehled o publikaci
2021
Model odborné praxe a charakteristika studentů Katedry speciální pedagogiky
STÁREK, Lukáš and Jarmila KLUGEROVÁBasic information
Original name
Model odborné praxe a charakteristika studentů Katedry speciální pedagogiky
Name (in English)
Model of Professional Practice and Characteristics of Students of the Department of Special Education
Authors
STÁREK, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jarmila KLUGEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, 2585-7363
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/46358978:_____/21:00000175
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
Keywords (in Czech)
motivace;praxe;profese;student
Keywords in English
motivation;practice;profession;student
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 29/4/2022 13:15, Ing. Kateřina Lendrová
V originále
Primárním cílem textu je předání informací o koncipování a realizaci odborných praxí studentů Univerzity Jana Amose Komenského Praha s.r.o., konkrétně na Katedře speciální pedagogiky. Praxe je zde vnímána jako zásadní prostředek pro rozvoj profesních kompetencí budoucích speciálních pedagogů a pedagogů resocializační a penitenciární pedagogiky. Setkávání se s pedagogickou realitou v průběhu studia je nezbytné a tyto skutečnosti včetně charakteristiky sociodemografické struktury studentů popisuje text, vyplývající z odborné analýzy dotazníkového šetření, jenž vyplnilo 501 respondentů/studentů.
In English
The primary goal of the text is to provide information on the design and implementation of professional practices of students of the Jan Amos Komenský University in Prague s.r.o., specifically at the Department of Special Education. Practice is perceived here as an essential means for the development of professional competencies of future special pedagogues and pedagogues of resocialization and penitentiary pedagogy. Meeting the pedagogical reality during the study is necessary and these facts, including the characteristics of the socio-demographic structure of students, are described in the text resulting from the professional analysis of the questionnaire survey, which was completed by 501 respondents / students.