J
		
		2021
			
	    
Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole
	    STÁREK, Lukáš
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole
	 
		
			Název anglicky
			The issue of social disadvantage in children in kindergarten
		 
				Autoři
				STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Studia scientifica facultatis paedagogicae UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, Ružomberok, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2021, 1336-2232
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
			Obor
			50302 Education, special
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Slovensko
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/46358978:_____/21:00000173
		 
	
			
				Organizace
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			 
		
		
			Klíčová slova česky
			dítě;předškolní vzdělávání;případová studie;rodina;sociální znevýhodnění
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			Child;preschool education;case study;family;social disadvantage
		 
			Příznaky
			Mezinárodní význam, Recenzováno
		 
			
			
				
					V originále
					Předložený text se zaměřuje na problematiku sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole a upozorňuje na skutečnosti, které přináší praxe a mohou být výzvou v uvědomění si důležitosti sociálního prostředí optikou pedagogických pracovníků. Mateřská škola je většinou první institucí v životě dítěte, jenž má napomoci osamostatňování dítěte, zvládání změny prostředí, akceptaci pedagogické autority a další stěžejní oblasti, které předurčují jeho úspěšný/neúspěšný start v rámci základní školy. Mateřská škola je zde pojata jako instituce, která předurčuje nejen sociální dráhu dítěte.
				 
				
					Anglicky
					The presented text focuses on the issue of social disadvantage in children in kindergarten and draws attention to the facts that practice brings and can be a challenge in realizing the importance of the social environment from the perspective of teachers. Kindergarten is usually the first institution in a child's life to help the child become independent, cope with environmental change, acceptance of pedagogical authority and other key areas that determine his/her successful / unsuccessful start in primary school. Kindergarten is conceived here as an institution that determines not only the child's social career.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 02:08