Přehled o publikaci
	
		
		
		2021
			
	    
	
	
    Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole
STÁREK, LukášZákladní údaje
Originální název
Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole
	Název anglicky
The issue of social disadvantage in children in kindergarten
		Autoři
STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Studia scientifica facultatis paedagogicae UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, Ružomberok, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2021, 1336-2232
			Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50302 Education, special
		Stát vydavatele
Slovensko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Kód RIV
RIV/46358978:_____/21:00000173
		Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			Klíčová slova česky
dítě;předškolní vzdělávání;případová studie;rodina;sociální znevýhodnění
		Klíčová slova anglicky
Child;preschool education;case study;family;social disadvantage
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 6. 4. 2022 12:56, Roman Zezulka
				
		V originále
Předložený text se zaměřuje na problematiku sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole a upozorňuje na skutečnosti, které přináší praxe a mohou být výzvou v uvědomění si důležitosti sociálního prostředí optikou pedagogických pracovníků. Mateřská škola je většinou první institucí v životě dítěte, jenž má napomoci osamostatňování dítěte, zvládání změny prostředí, akceptaci pedagogické autority a další stěžejní oblasti, které předurčují jeho úspěšný/neúspěšný start v rámci základní školy. Mateřská škola je zde pojata jako instituce, která předurčuje nejen sociální dráhu dítěte.
				Anglicky
The presented text focuses on the issue of social disadvantage in children in kindergarten and draws attention to the facts that practice brings and can be a challenge in realizing the importance of the social environment from the perspective of teachers. Kindergarten is usually the first institution in a child's life to help the child become independent, cope with environmental change, acceptance of pedagogical authority and other key areas that determine his/her successful / unsuccessful start in primary school. Kindergarten is conceived here as an institution that determines not only the child's social career.