STÁREK, Lukáš. Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole. Studia scientifica facultatis paedagogicae UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2021, roč. 20, č. 2, s. 54-74. ISSN 1336-2232.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole
Název anglicky The issue of social disadvantage in children in kindergarten
Autoři STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia scientifica facultatis paedagogicae UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, Ružomberok, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2021, 1336-2232.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/46358978:_____/21:00000173
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova česky dítě;předškolní vzdělávání;případová studie;rodina;sociální znevýhodnění
Klíčová slova anglicky Child;preschool education;case study;family;social disadvantage
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Roman Zezulka, učo 1135. Změněno: 6. 4. 2022 12:56.
Anotace
Předložený text se zaměřuje na problematiku sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole a upozorňuje na skutečnosti, které přináší praxe a mohou být výzvou v uvědomění si důležitosti sociálního prostředí optikou pedagogických pracovníků. Mateřská škola je většinou první institucí v životě dítěte, jenž má napomoci osamostatňování dítěte, zvládání změny prostředí, akceptaci pedagogické autority a další stěžejní oblasti, které předurčují jeho úspěšný/neúspěšný start v rámci základní školy. Mateřská škola je zde pojata jako instituce, která předurčuje nejen sociální dráhu dítěte.
Anotace anglicky
The presented text focuses on the issue of social disadvantage in children in kindergarten and draws attention to the facts that practice brings and can be a challenge in realizing the importance of the social environment from the perspective of teachers. Kindergarten is usually the first institution in a child's life to help the child become independent, cope with environmental change, acceptance of pedagogical authority and other key areas that determine his/her successful / unsuccessful start in primary school. Kindergarten is conceived here as an institution that determines not only the child's social career.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 5. 2024 06:05