Přehled o publikaci
2021
Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole
STÁREK, LukášZákladní údaje
Originální název
Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole
Název anglicky
The issue of social disadvantage in children in kindergarten
Autoři
STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia scientifica facultatis paedagogicae UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, Ružomberok, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2021, 1336-2232
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/46358978:_____/21:00000173
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova česky
dítě;předškolní vzdělávání;případová studie;rodina;sociální znevýhodnění
Klíčová slova anglicky
Child;preschool education;case study;family;social disadvantage
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2022 12:56, Roman Zezulka
V originále
Předložený text se zaměřuje na problematiku sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole a upozorňuje na skutečnosti, které přináší praxe a mohou být výzvou v uvědomění si důležitosti sociálního prostředí optikou pedagogických pracovníků. Mateřská škola je většinou první institucí v životě dítěte, jenž má napomoci osamostatňování dítěte, zvládání změny prostředí, akceptaci pedagogické autority a další stěžejní oblasti, které předurčují jeho úspěšný/neúspěšný start v rámci základní školy. Mateřská škola je zde pojata jako instituce, která předurčuje nejen sociální dráhu dítěte.
Anglicky
The presented text focuses on the issue of social disadvantage in children in kindergarten and draws attention to the facts that practice brings and can be a challenge in realizing the importance of the social environment from the perspective of teachers. Kindergarten is usually the first institution in a child's life to help the child become independent, cope with environmental change, acceptance of pedagogical authority and other key areas that determine his/her successful / unsuccessful start in primary school. Kindergarten is conceived here as an institution that determines not only the child's social career.