Vydání
1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu, Cestovní ruch - příležitost pro venkov, od s. 259-265, 7 s. 2019
V originále
Príspevok sa zaoberá postavením vidieckeho prostredia pri tvorbe dokumentu Strategický a marketingový plán rozvoja cestovného ruchu v Nitrianskom samosprávnom kraji, ktorého autor príspevku bol zodpovedným riešiteľom. Koncepcia vychádza z analýzy predmetného prostredia, terénneho prieskumu a identifikácie trendov dopytu v Stredoeurópskom priestore v období rokov 2014-2015. Cieľom príspevku je identifikovať pozíciu vidieckeho prostredia Nitrianskeho kraja pri tvorbe stratégie rozvoja cestovného ruchu. Vidiek je silnou stránkou skúmaného prostredia a výraznou mierou sa podieľa na tvorbe produktových línií kraja. Z toho dôvodu mu bola venovaná významná časť strategického dokumentu, ktorý bol prijatý krajským zastupiteľstvom a bol zavedený do praxe od začiatku roku 2016. Po troch rokoch aplikácie strategického dokumentu sú k dispozícii prvé pozitívne výsledky v cestovnom ruchu, ktoré sa prejavujú najmä v náraste návštevnosti a niektorých ďalších štatistických údajov o výkonoch v cestovnom ruchu.
Česky
Příspěvek se zabývá postavením venkovského prostředí při tvorbě dokumentu Strategický a marketingový plán rozvoje cestovního ruchu v Nitranském samosprávném kraji, jehož autor příspěvku byl odpovědným řešitelem. Koncepce vychází z analýzy předmětného prostředí, terénního průzkumu a identifikace trendů poptávky v Středoevropském prostoru v období let 2014-2015. Cílem příspěvku je identifikovat pozici venkovského prostředí Jihomoravského kraje při tvorbě strategie rozvoje cestovního ruchu. Venkov je silnou stránkou zkoumaného prostředí a výraznou měrou se podílí na tvorbě produktových linií kraje. Z toho důvodu mu byla věnována významná část strategického dokumentu, který byl přijat krajským zastupitelstvem a byl zaveden do praxe od počátku roku 2016. Po třech letech aplikace strategického dokumentu jsou k dispozici první pozitivní výsledky v cestovním ruchu, které se projevují zejména v nárůstu návštěvnosti a některých dalších statistických údajů o výkonech v cestovním ruchu.
Anglicky
The paper deals with the position of the rural environment in the creation of a document entitled Strategic and Marketing Plan for the Development of Tourism in the Nitrian Region, whose author was responsible for the contribution. The concept is based on an analysis of the subject environment, a field survey and the identification of demand trends in the Central European space in 2014-2015. The aim of the article is to identify the position of the Nitra region's rural environment in the tourism development strategy. The rural country is a strong aspect of the environment under consideration and has a significant impact on the creation of the region's product lines. For this reason he was given a significant part of the strategic document, which was adopted by the regional council and was put into practice since the beginning of 2016. After three years of application of the strategic document, the first positive results in tourism are available, which are presented mainly in the increase in arrivals and some other statistics on performance in tourism.