D 2019

Podiel vidieka na stratégii rozvoja cestovného ruchu Nitrianskeho samosprávneho kraja

PLESNÍK, Pavol

Basic information

Original name

Podiel vidieka na stratégii rozvoja cestovného ruchu Nitrianskeho samosprávneho kraja

Name in Czech

Podíl venkova na strategii rozvoje cestovního ruchu Nitranského samosprávného kraje

Name (in English)

Rural share of the tourism development strategy of the Nitra Region in Slovakia

Authors

PLESNÍK, Pavol

Edition

1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu, Cestovní ruch - příležitost pro venkov, p. 259-265, 7 pp. 2019

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Stať ve sborníku

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization

Filozoficko-přírodovědecká fakulta – Slezská univerzita v Opavě – Repository

ISBN

978-80-88064-42-8

Keywords (in Czech)

Agroturistika; Cestovní ruch; Strategie rozvoje cestovního ruchu; SWOT Analýza, Venkovský turizmus

Keywords in English

Agrotourism; Tourism; Tourism Development Strategy; SWOT Analysis; Rural Tourism
Změněno: 22/3/2022 05:49, Bc. Ivana Glabazňová

Abstract

V originále

Príspevok sa zaoberá postavením vidieckeho prostredia pri tvorbe dokumentu Strategický a marketingový plán rozvoja cestovného ruchu v Nitrianskom samosprávnom kraji, ktorého autor príspevku bol zodpovedným riešiteľom. Koncepcia vychádza z analýzy predmetného prostredia, terénneho prieskumu a identifikácie trendov dopytu v Stredoeurópskom priestore v období rokov 2014-2015. Cieľom príspevku je identifikovať pozíciu vidieckeho prostredia Nitrianskeho kraja pri tvorbe stratégie rozvoja cestovného ruchu. Vidiek je silnou stránkou skúmaného prostredia a výraznou mierou sa podieľa na tvorbe produktových línií kraja. Z toho dôvodu mu bola venovaná významná časť strategického dokumentu, ktorý bol prijatý krajským zastupiteľstvom a bol zavedený do praxe od začiatku roku 2016. Po troch rokoch aplikácie strategického dokumentu sú k dispozícii prvé pozitívne výsledky v cestovnom ruchu, ktoré sa prejavujú najmä v náraste návštevnosti a niektorých ďalších štatistických údajov o výkonoch v cestovnom ruchu.

In Czech

Příspěvek se zabývá postavením venkovského prostředí při tvorbě dokumentu Strategický a marketingový plán rozvoje cestovního ruchu v Nitranském samosprávném kraji, jehož autor příspěvku byl odpovědným řešitelem. Koncepce vychází z analýzy předmětného prostředí, terénního průzkumu a identifikace trendů poptávky v Středoevropském prostoru v období let 2014-2015. Cílem příspěvku je identifikovat pozici venkovského prostředí Jihomoravského kraje při tvorbě strategie rozvoje cestovního ruchu. Venkov je silnou stránkou zkoumaného prostředí a výraznou měrou se podílí na tvorbě produktových linií kraje. Z toho důvodu mu byla věnována významná část strategického dokumentu, který byl přijat krajským zastupitelstvem a byl zaveden do praxe od počátku roku 2016. Po třech letech aplikace strategického dokumentu jsou k dispozici první pozitivní výsledky v cestovním ruchu, které se projevují zejména v nárůstu návštěvnosti a některých dalších statistických údajů o výkonech v cestovním ruchu.

Files attached