PLESNÍK, Pavol. Podiel vidieka na stratégii rozvoja cestovného ruchu Nitrianskeho samosprávneho kraja (Rural share of the tourism development strategy of the Nitra Region in Slovakia). Online. In Aktuální problémy cestovního ruchu, Cestovní ruch - příležitost pro venkov. 1st ed. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2019, p. 259-265. ISBN 978-80-88064-42-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podiel vidieka na stratégii rozvoja cestovného ruchu Nitrianskeho samosprávneho kraja
Name in Czech Podíl venkova na strategii rozvoje cestovního ruchu Nitranského samosprávného kraje
Name (in English) Rural share of the tourism development strategy of the Nitra Region in Slovakia
Authors PLESNÍK, Pavol.
Edition 1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu, Cestovní ruch - příležitost pro venkov, p. 259-265, 7 pp. 2019.
Publisher Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization Filozoficko-přírodovědecká fakulta – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN 978-80-88064-42-8
Keywords (in Czech) Agroturistika; Cestovní ruch; Strategie rozvoje cestovního ruchu; SWOT Analýza, Venkovský turizmus
Keywords in English Agrotourism; Tourism; Tourism Development Strategy; SWOT Analysis; Rural Tourism
Changed by Changed by: Bc. Ivana Glabazňová, učo 2368. Changed: 22/3/2022 05:49.
Abstract
Príspevok sa zaoberá postavením vidieckeho prostredia pri tvorbe dokumentu Strategický a marketingový plán rozvoja cestovného ruchu v Nitrianskom samosprávnom kraji, ktorého autor príspevku bol zodpovedným riešiteľom. Koncepcia vychádza z analýzy predmetného prostredia, terénneho prieskumu a identifikácie trendov dopytu v Stredoeurópskom priestore v období rokov 2014-2015. Cieľom príspevku je identifikovať pozíciu vidieckeho prostredia Nitrianskeho kraja pri tvorbe stratégie rozvoja cestovného ruchu. Vidiek je silnou stránkou skúmaného prostredia a výraznou mierou sa podieľa na tvorbe produktových línií kraja. Z toho dôvodu mu bola venovaná významná časť strategického dokumentu, ktorý bol prijatý krajským zastupiteľstvom a bol zavedený do praxe od začiatku roku 2016. Po troch rokoch aplikácie strategického dokumentu sú k dispozícii prvé pozitívne výsledky v cestovnom ruchu, ktoré sa prejavujú najmä v náraste návštevnosti a niektorých ďalších štatistických údajov o výkonoch v cestovnom ruchu.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá postavením venkovského prostředí při tvorbě dokumentu Strategický a marketingový plán rozvoje cestovního ruchu v Nitranském samosprávném kraji, jehož autor příspěvku byl odpovědným řešitelem. Koncepce vychází z analýzy předmětného prostředí, terénního průzkumu a identifikace trendů poptávky v Středoevropském prostoru v období let 2014-2015. Cílem příspěvku je identifikovat pozici venkovského prostředí Jihomoravského kraje při tvorbě strategie rozvoje cestovního ruchu. Venkov je silnou stránkou zkoumaného prostředí a výraznou měrou se podílí na tvorbě produktových linií kraje. Z toho důvodu mu byla věnována významná část strategického dokumentu, který byl přijat krajským zastupitelstvem a byl zaveden do praxe od počátku roku 2016. Po třech letech aplikace strategického dokumentu jsou k dispozici první pozitivní výsledky v cestovním ruchu, které se projevují zejména v nárůstu návštěvnosti a některých dalších statistických údajů o výkonech v cestovním ruchu.
Abstract (in English)
The paper deals with the position of the rural environment in the creation of a document entitled Strategic and Marketing Plan for the Development of Tourism in the Nitrian Region, whose author was responsible for the contribution. The concept is based on an analysis of the subject environment, a field survey and the identification of demand trends in the Central European space in 2014-2015. The aim of the article is to identify the position of the Nitra region's rural environment in the tourism development strategy. The rural country is a strong aspect of the environment under consideration and has a significant impact on the creation of the region's product lines. For this reason he was given a significant part of the strategic document, which was adopted by the regional council and was put into practice since the beginning of 2016. After three years of application of the strategic document, the first positive results in tourism are available, which are presented mainly in the increase in arrivals and some other statistics on performance in tourism.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
Jihlava_2019_Podiel_Vidieka.docx Licence Creative Commons  File version 22/3/2022

Properties

Name
Jihlava_2019_Podiel_Vidieka.docx
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/49172/1268446/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/49172/1268446/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/49172/1268446/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/49172/1268446/?info
Uploaded/Created
Tue 22/3/2022 05:49

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person RNDr. Ivo Wandrol, Ph.D., uco 17109
  • a concrete person Bc. Ivana Glabazňová, uco 2368
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 29/6/2024 22:20