PLESNÍK, Pavol and Alexandr BURDA. MYSTERY SHOPPING AKO NÁSTROJ ZVÝŠENIA EFEKTIVITY PODNIKU CESTOVNÉHO RUCHU (Mystery shopping as a tool to ecrease the efficiency of tourism enterprise). In Turizmus a jeho vývoj v storočnici Československa. 1st ed. Prešov, SR: Michaela Harničárová, 2021, p. 51 - 56. ISBN 978-80-8143-300-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name MYSTERY SHOPPING AKO NÁSTROJ ZVÝŠENIA EFEKTIVITY PODNIKU CESTOVNÉHO RUCHU
Name in Czech MYSTERY SHOPPING JAKO NÁSTROJ ZVÝŠENÍ EFEKTIVITY PODNIKU CESTOVNÍHO RUCHU
Name (in English) Mystery shopping as a tool to ecrease the efficiency of tourism enterprise
Authors PLESNÍK, Pavol and Alexandr BURDA.
Edition 1. vyd. Prešov, SR, Turizmus a jeho vývoj v storočnici Československa, p. 51 - 56, 6 pp. 2021.
Publisher Michaela Harničárová
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization Filozoficko-přírodovědecká fakulta – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN 978-80-8143-300-9
Keywords (in Czech) Mystery shopping; cestovní ruch; kvalita služeb; hotel; restaurace
Keywords in English Mystery shopping; Tourism; Quality of Services; Hotel; Restaurant
Changed by Changed by: Bc. Ivana Glabazňová, učo 2368. Changed: 22/3/2022 05:49.
Abstract
Článek pojednává o mystery shoppingu jako nástroji, vedoucímu ke zvýšení kvality služeb podniku cestovního ruchu. Cílem příspěvku je popsat metodiku sběru dat prostřednictvím mystery shoppingu a aplikovat zjištěné skutečnosti v managementu a provozu podniku cestovního ruchu. Článek vychází z vlastního výzkumu, účelem kterého bylo analyzovat vývoj kvality poskytovaného servisu ve vybraném podniku cestovního ruchu a vytvořit tak předpoklady pro zlepšení managementu služeb a tím i kvality podniku. Pro analýzu kvality služeb byla použita metoda mystery shopping ve více fázích v letech 2014 až 2019. Výsledky výzkumu byly aplikovány přímo v provozech hotelu, přičemž během jednoho roku byla zaznamenána zlepšení jeho jednotlivých provozů.
Abstract (in English)
The article deals with mystery shopping as a tool leading to an increase in the quality of tourism business services. The aim of the paper is to describe the methodology of data collection through mystery shopping and to apply the estabilished facts in the management and operation of a tourism company. The article is based on own research. The main purpose of the research was to analyze the development of the quality of the service provided in the selected tourism company and thus create the preconditions for the improvement of service management and thus the quality of the company. The Mystery shopping method was used for the analysis of the quality of services in several phases in the years 2014 to 2019. The results of the research were applied directly in the hotel's operations, while within one year improvements in its individual operations were recorded
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
Mystery_shopping_final.doc   File version 18/2/2022

Properties

Name
Mystery_shopping_final.doc
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/48728/1248219/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/48728/1248219/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/48728/1248219/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/48728/1248219/?info
Uploaded/Created
Fri 18/2/2022 02:36

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person RNDr. Ivo Wandrol, Ph.D., uco 17109
  • a concrete person Bc. Ivana Glabazňová, uco 2368
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 21/6/2024 11:52