2021
Modely občianskeho vzdelávania dospelých
BERAN SLÁDKAYOVÁ, Michaela and Jana NEUSAROVÁBasic information
Original name
Modely občianskeho vzdelávania dospelých
Name in Czech
Modely občanského vzdělávání dospělých
Name (in English)
Models of citizenship education of adults
Authors
BERAN SLÁDKAYOVÁ, Michaela (703 Slovakia, guarantor) and Jana NEUSAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Prvé. Banská Bystrica, 130 pp. 2021
Publisher
Belianum
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Book on a specialized topic
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46358978:_____/21:00000212
Organization
Celoškolská pracoviště (studium mimo fakulty) – Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN
978-80-557-1906-1
Keywords (in Czech)
občanské vzdělávání dospělých;evropské země;modely občanského vzdělávání, vzdělávání dospělých
Keywords in English
adult education;citizenship education of adults;european countries;models of citizenship education
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 30/4/2022 11:33, Mgr. Jana Neusarová, Ph.D.
V originále
Cieľom monografie je oboznámiť sa s charakteristikou občianskeho vzdelávania dospelých, s jeho modelmi vo vybraných krajinách Európy, jeho zastúpenie v andragogike a predložiť systematický výklad popisovanej problematiky na základe sekundárnej analýzy dát vo vzťahu k problematike s prihliadnutím k aktuálnym vzdelávacím a spoločenským trendom. Monografia je rozdelená na 3 základné kapitoly. Prvá kapitola oboznamuje s občianskym vzdelávaním a jeho ukotvením v systéme vzdelávania dospelých, resp. v andragogike. Druhá kapitola približuje kurikulum občianskeho vzdelávania dospelých, predovšetkým jeho charakteristiku a kurikulárne aspekty. Tretia, záverečná kapitola je jadrom monografie. Oboznamuje s modelmi občianskeho vzdelávania dospelých vo vybraných krajinách Európy, obzvlášť na Slovensku a v Česku, ďalej popisuje inštitucionálne zabezpečenie občianskeho vzdelávania dospelých v Nemecku, Rakúsku, v Poľsku, Veľkej Británii, Francúzsku a Slovinsku. V závere popisujeme občianske vzdelávanie dospelých vo vybraných škandinávskych krajinách.
In Czech
Cílem monografie je seznámit s charakteristikou občanského vzdělávání dospělých, jeho modely ve vybraných zemích Evropy jeho zastoupení v andragogice a předložit systematický výklad popisované problematiky na základě sekundární analýzy dat ve vztahu k tématu a s přihlédnutím k aktuálním vzdělávacím a společenským trendům. Monografie je rozdělena na 3 kapitoly. První kapitola seznamuje s občanským vzděláváním a jeho ukotvením v systému vzdělávání dospělých, resp. v andragogice. Druhá kapitola přibližuje kurikulum občanského vzdělávání dospělých, především jeho charakteristiku a kurikulárními aspekty. Třetí, závěrečná, kapitola je jádrem monografie. Seznamuje s modely občanského vzdělávání dospělých ve vybraných zemích Evropy, zejména na Slovensku a v Česku, dále popisuje institucionální zajištění občanského vzdělávání dospělých v Německu, Rakousku, v Polsku, Velké Británii, Francii a Slovinsku. Na závěr popisujeme občanské vzdělávání dospělých ve vybraných skandinávských zemích.