LACA, Slavomír, Ivana SHÁNILOVÁ and Jiří TŮMA. Komenského koncept výchovy člověka (Comenius’ concept of education of man). Poradce - manažer, zvl. č. 2022; Komenského odkaz a vybrané problémy současného vzdělávání. Praha: Vydavatelství MJF Praha, 2022, vol. 2021, No 1, p. 22-28. ISSN 1803-5213. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{48466, author = {Laca, Slavomír and Shánilová, Ivana and Tůma, Jiří}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {Upbringing;Morality;Discipline;Upbringing values}, language = {cze}, issn = {1803-5213}, journal = {Poradce - manažer, zvl. č. 2022; Komenského odkaz a vybrané problémy současného vzdělávání}, title = {Komenského koncept výchovy člověka}, volume = {2021}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 48466 AU - Laca, Slavomír - Shánilová, Ivana - Tůma, Jiří PY - 2022 TI - Komenského koncept výchovy člověka JF - Poradce - manažer, zvl. č. 2022; Komenského odkaz a vybrané problémy současného vzdělávání VL - 2021 IS - 1 SP - 22-28 EP - 22-28 PB - Vydavatelství MJF Praha SN - 1803-5213 KW - Upbringing;Morality;Discipline;Upbringing values N2 - Komenského koncept výchovy člověka se hlavně opírá o mravnost a výchovnou kázeň. Mravné chování a jednání člověka by mělo být základem celé společnosti. Mravnost, úcta k bohu a morálním hodnotám by podle Komenského měly vést k míru a porozumění i mezi národy. Kázeň ve výchovném procesu je základem pro naučení se učební látky, její osvojení a použití v praxi. Výchovnou kázeň Komenský chápe v osobnostním i interaktivním smyslu. Žák i učitel by měli krotit svůj temperament, a ve vzájemné komunikaci by měla být výuka realizována na základě vzájemného respektu. Význam těchto dvou významných složek výchovného procesu je aktuální i ro dnešní společnost. ER -
LACA, Slavomír, Ivana SHÁNILOVÁ and Jiří TŮMA. Komenského koncept výchovy člověka (Comenius’ concept of education of man). \textit{Poradce - manažer, zvl. č. 2022; Komenského odkaz a vybrané problémy současného vzdělávání}. Praha: Vydavatelství MJF Praha, 2022, vol.~2021, No~1, p.~22-28. ISSN~1803-5213.
|