LACA, Slavomír, Ivana SHÁNILOVÁ a Jiří TŮMA. Komenského koncept výchovy člověka. Poradce - manažer, zvl. č. 2022; Komenského odkaz a vybrané problémy současného vzdělávání. Praha: Vydavatelství MJF Praha, 2022, roč. 2021, č. 1, s. 22-28. ISSN 1803-5213.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komenského koncept výchovy člověka
Název česky Komenského koncept výchovy člověka
Název anglicky Comenius’ concept of education of man
Autoři LACA, Slavomír (703 Slovensko, domácí), Ivana SHÁNILOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří TŮMA.
Vydání Poradce - manažer, zvl. č. 2022; Komenského odkaz a vybrané problémy současného vzdělávání, Praha, Vydavatelství MJF Praha, 2022, 1803-5213.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/46358978:_____/22:00000211
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova česky Výchova;Mravnost;Kázeň;Hodnoty výchovy
Klíčová slova anglicky Upbringing;Morality;Discipline;Upbringing values
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Změněno: 29. 3. 2023 13:36.
Anotace
Komenského koncept výchovy člověka se hlavně opírá o mravnost a výchovnou kázeň. Mravné chování a jednání člověka by mělo být základem celé společnosti. Mravnost, úcta k bohu a morálním hodnotám by podle Komenského měly vést k míru a porozumění i mezi národy. Kázeň ve výchovném procesu je základem pro naučení se učební látky, její osvojení a použití v praxi. Výchovnou kázeň Komenský chápe v osobnostním i interaktivním smyslu. Žák i učitel by měli krotit svůj temperament, a ve vzájemné komunikaci by měla být výuka realizována na základě vzájemného respektu. Význam těchto dvou významných složek výchovného procesu je aktuální i ro dnešní společnost.
Anotace anglicky
The Comenius’s concept of upbringing of man is based mainly on morality and upbringing discipline. Moral conduct and behaviour of man should be the basis of the entire society. According to Comenius’ opinion, morality, the reverence of God and moral values should lead to 30 peace and understanding among nations. The discipline in the upbringing process is the basis for learning the subject matter, its acquisition and use in practise. Comenius understands upbringing discipline both in personality and interactive sense. Both the pupil and the teacher should tame their temperament and within mutual communication, teaching should be done on the basis of mutual respect. The significance of these two significant components of the upbringing process is current also for today’s society.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 4. 5. 2024 01:25