J 2021

Why should local governments have a developed communication strategy? An analysis of municipal communication in the Czech Republic

JURÁSEK, Miroslav and Petr WAWROSZ

Basic information

Original name

Why should local governments have a developed communication strategy? An analysis of municipal communication in the Czech Republic

Name in Czech

Proč by měly místní vlády mít rozvinutou komunikační strategii? Analýza komunikace obcí České republice

Authors

JURÁSEK, Miroslav and Petr WAWROSZ

Edition

AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, MAGNANIMITAS, 2021, 1804-7890

Other information

Language

English

Type of outcome

Article in a journal

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository

UT WoS

000753176300053

Keywords (in Czech)

komunikační strategie, obce v ČR, konkurenční výhoda, nehmotný majetek

Keywords in English

communication strategy; municipalities in the Czech Republic; competitive advantage; intangible asset
Changed: 23/3/2022 04:54, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Abstract

V originále

The creation of a communication strategy is an indicator of the subject's approach to communication with the public. The article, based on a sample of 160 municipalities of the Czech Republic, empirically demonstrates that an elaborated communication strategy enhances the public value of intangible assets particularly in the following areas: various segments of citizens are better targeted through a greater number of frequented communication channels, municipal employees are more frequently trained in communication issues, crisis communication plans are likely to be prepared. On the other hand, we confirmed that all these factors are limited to some extent by the size of the municipality and the financial resources allocated for communication.

In Czech

Tvorba komunikační strategie je indikátorem přístupu subjektu ke komunikaci s veřejností. Článek na vzorku 160 obcí České republiky empiricky dokládá, že propracovaná komunikační strategie zvyšuje veřejnou hodnotu nehmotného majetku zejména v následujících oblastech: různé segmenty občanů jsou lépe zacíleny prostřednictvím většího počtu frekventovaných komunikačních kanálů , pracovníci magistrátu jsou častěji proškolováni v problematice komunikace, pravděpodobně se budou připravovat plány krizové komunikace. Na druhou stranu jsme potvrdili, že všechny tyto faktory jsou do určité míry limitovány velikostí obce a finančními prostředky vyčleněnými na komunikaci.

Files attached