J 2021

Why should local governments have a developed communication strategy? An analysis of municipal communication in the Czech Republic

JURÁSEK, Miroslav a Petr WAWROSZ

Základní údaje

Originální název

Why should local governments have a developed communication strategy? An analysis of municipal communication in the Czech Republic

Název česky

Proč by měly místní vlády mít rozvinutou komunikační strategii? Analýza komunikace obcí České republice

Autoři

JURÁSEK, Miroslav a Petr WAWROSZ

Vydání

AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, MAGNANIMITAS, 2021, 1804-7890

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizace

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repozitář

UT WoS

000753176300053

Klíčová slova česky

komunikační strategie, obce v ČR, konkurenční výhoda, nehmotný majetek

Klíčová slova anglicky

communication strategy; municipalities in the Czech Republic; competitive advantage; intangible asset
Změněno: 23. 3. 2022 04:54, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Anotace

V originále

The creation of a communication strategy is an indicator of the subject's approach to communication with the public. The article, based on a sample of 160 municipalities of the Czech Republic, empirically demonstrates that an elaborated communication strategy enhances the public value of intangible assets particularly in the following areas: various segments of citizens are better targeted through a greater number of frequented communication channels, municipal employees are more frequently trained in communication issues, crisis communication plans are likely to be prepared. On the other hand, we confirmed that all these factors are limited to some extent by the size of the municipality and the financial resources allocated for communication.

Česky

Tvorba komunikační strategie je indikátorem přístupu subjektu ke komunikaci s veřejností. Článek na vzorku 160 obcí České republiky empiricky dokládá, že propracovaná komunikační strategie zvyšuje veřejnou hodnotu nehmotného majetku zejména v následujících oblastech: různé segmenty občanů jsou lépe zacíleny prostřednictvím většího počtu frekventovaných komunikačních kanálů , pracovníci magistrátu jsou častěji proškolováni v problematice komunikace, pravděpodobně se budou připravovat plány krizové komunikace. Na druhou stranu jsme potvrdili, že všechny tyto faktory jsou do určité míry limitovány velikostí obce a finančními prostředky vyčleněnými na komunikaci.

Přiložené soubory