Přehled o publikaci
	
		
		
		2020
			
	    
	
	
    Produktivní spotřeba vzdělání - Nástin kritické analýzy zhodnocování vzdělanostního
BARTÁK, JanZákladní údaje
Originální název
Produktivní spotřeba vzdělání - Nástin kritické analýzy zhodnocování vzdělanostního
	Název česky
Produktivní spotřeba vzdělání - Nástin kritické analýzy zhodnocování vzdělanostního
	Název anglicky
Productive education need – Outline of critical analysis of evaluation of educational potential
		Autoři
BARTÁK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Bratislava, Konferencia Ďalšie vzdelávanie v centre pozornosti na UK  v Bratislave, od s. 98-100, 3 s. 2020
			Nakladatel
Univerzita Komenského v Bratislave
		Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Obor
50902 Social sciences, interdisciplinary
		Stát vydavatele
Slovensko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
elektronická verze "online"
		Kód RIV
RIV/46358978:_____/20:00000166
		Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			ISBN
978-80-223-4917-8
		Klíčová slova anglicky
economics;education;intellectual capital;human capital;organisational capital
		Příznaky
Recenzováno
		
				
				Změněno: 6. 5. 2022 12:32, Ing. Kateřina Lendrová
				
		V originále
Vzdělávací soustava v ČR zaostává za dynamickým rozvojem průmyslu 4.0, zejména pak informačních technologií. Důsledky těchto změn se projevují v profesním a sociálním uplatnění absolventů škol ve všech oblastech společenského života. Školská politika sice tyto změny do jisté míry reflektuje, vnímá současnost, ale postrádá prognostické zacílení na klíčové způsobilosti odborné, sociální a osobnostní, jimiž by měli disponovat budoucí absolventi škol všech stupňů. Pro řešení této situace doporučuje autor inspiraci v poznatcích znalostního managementu a využití Revansova pravidla (nezbytnost předstihu interního růstu znalostí vůči externímu prostředí).
				Anglicky
The educational system in the Czech Republic lags behind the dynamic development of industry 4.0, particularly in information technologies. The consequences of these changes manifest themselves in how school graduates apply themselves professionally and socially in all areas of social life. Although school policy reflects these changes to a certain extent, its view is short-sighted, lacking a prognostic focus on key professional, social and personal competencies that future school graduates of all degrees should have at their disposal. To address this situation, the author recommends insights from the findings of knowledge management and applying Revans’s Law (the necessity of stimulating internal growth of knowledge toward the external environment).