Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{44590, author = {Muknšnáblová, Martina}, address = {České Budějovice}, booktitle = {MEZINÁRODNÍ KONFERENCE BEZPEČNÁ SPOLEČNOST 2020}, keywords = {cognitive function;memory;attention;thinking;cognitive training;study in adulthood Entered / Edited}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {České Budějovice}, isbn = {978-80-7556-074-2}, pages = {86-91}, publisher = {Vysoká škola evropských a regionálních studií}, title = {Zlepšení kognitivních funkcí jako základ bezpečného řešení rizikových situací}, url = {https://vsers.cz/wp-content/uploads/2018/12/Bezpecna_spolecnost_2020_sbornik.pdf}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 44590 AU - Muknšnáblová, Martina PY - 2020 TI - Zlepšení kognitivních funkcí jako základ bezpečného řešení rizikových situací PB - Vysoká škola evropských a regionálních studií CY - České Budějovice SN - 9788075560742 KW - cognitive function;memory;attention;thinking;cognitive training;study in adulthood Entered / Edited UR - https://vsers.cz/wp-content/uploads/2018/12/Bezpecna_spolecnost_2020_sbornik.pdf N2 - Bez kognitivních funkcí by člověk nepřežil, jelikož by nedokázal zareagovat na momentální situaci. S věkem a především s úbytkem posilování poznávacích funkcí zejména pravidelným tréninkem se kognitivní funkce výrazně zhoršují, což jedince ohrožuje, respektive významně snižuje jeho bezpečnost. Pravidelným tréninkem kognice je učení, studium v dospělosti je nejvýznamnějším prostředkem jak poznávací funkce uchovat či dokonce zlepšit proti proudu stárnutí organismu. V letech 2015-2020 proběhl výzkum sledující změny kognitivních funkcí studentů středního věku během jejich kombinovaného studia na vyšší odborné škole. Cílem bylo prokázat změny kognice vlivem pravidelného učení a poukázat na odlišnosti ve zlepšení specifických funkcí dle charakteru (kognitivního zaměření) tréninku (způsobu učení). Respondentů bylo 96 (studenti z oboru diplomovaný zdravotnický záchranář, diplomovaný zdravotní laborant, diplomovaný farmaceutický asistent) z vyšší odborné školy. Všichni byli testováni vždy 2x za školní rok, celkem 6x za studium. Byly zjištěny rozdíly ve zlepšení kognitivních funkcí v souladu s používanými vyučovacími metodami. Zdravotní laboranti vyučovaní nejčastěji pomocí koučinku vykazovali největší zlepšení pozornosti během tříletého studia. Při pravidelném zařazování problémových úkolů do učení zdravotnických záchranářů došlo k největšímu posunu myšlení. Farmaceutičtí asistenti posilovali po celou dobu studia zejména paměť, což se také projevilo ve výsledcích jednotlivých testů. ER -
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Zlepšení kognitivních funkcí jako základ bezpečného řešení rizikových situací. Online. In \textit{MEZINÁRODNÍ KONFERENCE BEZPEČNÁ SPOLEČNOST 2020}. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2020, s.~86-91. ISBN~978-80-7556-074-2.
|