D 2020

VOLBA VYUČOVACÍCH METOD PODLE KOMPETENCÍ ABSOLVENTŮ VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL

MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina

Basic information

Original name

VOLBA VYUČOVACÍCH METOD PODLE KOMPETENCÍ ABSOLVENTŮ VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL

Name (in English)

CHOICE OFTEACHING METHODS ACCORDING TO COMPETENCIES OF GRADUATES OF HIGHER PROFESSIONAL SCHOOLS

Authors

MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Banská bystrica, Andragogické štúdie 2020, p. 224-231, 8 pp. 2020

Publisher

Katedra andragogiky, Pedagogická fakulta Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/20:00000141

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-557-1730-2

Keywords in English

teaching methods;colleges;combined study

Tags

Reviewed
Změněno: 9/6/2021 17:34, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

V originále

Při volbě vyučovacích metod hrají velkou roli schopnosti, vstupní znalosti, dovednosti, dané nejen věkem ale i zkušenostmi všech účastníků vyučovacího procesu, tedy pedagoga i studentů. Cílem je vždy co nejlépe naučit studenty požadované učivo. Na Vyšší odborné škole MILLS v Čelákovicích se ale snažíme nejen studenty naučit, ale rozvíjet jejich schopnosti (se zaměřením na vybrané kognitivní funkce) související s kompetencemi v jejich budoucím povolání. Tedy volbu vyučovacích metod volíme podle zaměření studovaného oboru, respektive jakým způsobem bude student naučené informace v praxi používat, zda se musí učit více nazpaměť nebo raději hledat logické souvislosti mezi získanými poznatky.

In English

Above all, abilities, initial knowledge, skills acquired not only with age but also by the experience of all participants in the teaching process, ie the teacher and the students, play a large role in the choice of teaching methods. Our aim is always to best teach students the required curriculum. At the MILLS College in Čelákovice, however, we are trying not only to teach students, but to develop their skills (focusing on selected cognitive functions) related to competences in their future careers. Thus, the choice of teaching methods we choose accordingly to the focus of the studied field, or how the student will use the learned information in practice, whether they have to learn more by heart or rather look for logical connections between the acquired knowledge.