Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{44588, author = {Muknšnáblová, Martina}, article_number = {2}, keywords = {cognitive function;memory;attention;thinking;testing;non - medical health professions}, language = {cze}, issn = {1801-464X}, journal = {Florence}, title = {Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání}, url = {https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2021/2/testovani-kognitivnich-funkci-zdravotniku-aneb-kognitivni-pripravenost-na-vykon-povolani/}, volume = {XVII}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 44588 AU - Muknšnáblová, Martina PY - 2021 TI - Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání JF - Florence VL - XVII IS - 2 SP - 8-10 EP - 8-10 SN - 1801-464X KW - cognitive function;memory;attention;thinking;testing;non - medical health professions UR - https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2021/2/testovani-kognitivnich-funkci-zdravotniku-aneb-kognitivni-pripravenost-na-vykon-povolani/ N2 - V letech 2015-2020 byla testována úroveň kognitivních funkcí studentů Vyšší odborné zdravotnické školy Mills. Cílem bylo prokázat možnost zlepšení kognice respondentů připravujících se na vykonávání mentálně náročného povolání. Do testování byli zařazeni studenti oboru diplomovaný farmaceutický asistent (DFA), diplomovaný zdravotní laborant (DZL) a diplomovaný zdravotnický záchranář (DZZ). U většiny studentů byl prokázán pozitivní posun v úrovni kognitivních funkcí. Nejlepší výsledky u jednotlivých oborů korespondovaly se zaměřením výuky na přípravu povolání dle kompetencí zdravotníků. U diplomovaných farmaceutických asistentů došlo nejvíce k pozitivnímu posunu v krátkodobé paměti, u diplomovaných zdravotních laborantů se projevily největší pokroky v testech sledujících pozornost a u diplomovaných zdravotných záchranářů se nejvíce zlepšilo logické myšlení. ER -
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání (Testing the cognitive functions of health professionals or cognitive readiness for the profession). \textit{Florence}. 2021, XVII, No~2, p.~8-10. ISSN~1801-464X.
|