J 2021

Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání

MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání

Název anglicky

Testing the cognitive functions of health professionals or cognitive readiness for the profession

Autoři

MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Florence, 2021, 1801-464X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/46358978:_____/21:00000140

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

Klíčová slova anglicky

cognitive function;memory;attention;thinking;testing;non - medical health professions

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 6. 2021 17:24, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

ORIG EN

V originále

V letech 2015-2020 byla testována úroveň kognitivních funkcí studentů Vyšší odborné zdravotnické školy Mills. Cílem bylo prokázat možnost zlepšení kognice respondentů připravujících se na vykonávání mentálně náročného povolání. Do testování byli zařazeni studenti oboru diplomovaný farmaceutický asistent (DFA), diplomovaný zdravotní laborant (DZL) a diplomovaný zdravotnický záchranář (DZZ). U většiny studentů byl prokázán pozitivní posun v úrovni kognitivních funkcí. Nejlepší výsledky u jednotlivých oborů korespondovaly se zaměřením výuky na přípravu povolání dle kompetencí zdravotníků. U diplomovaných farmaceutických asistentů došlo nejvíce k pozitivnímu posunu v krátkodobé paměti, u diplomovaných zdravotních laborantů se projevily největší pokroky v testech sledujících pozornost a u diplomovaných zdravotných záchranářů se nejvíce zlepšilo logické myšlení.

Anglicky

In the years 2015-2020, the level of cognitive functions of students at the Mills College was tested. The aim was to demonstrate the possibility of improving the cognition of respondents preparing to perform a mentally demanding profession. Students in the field of certified pharmaceutical assistant, certified medical laboratory assistant and certified paramedic were included in the testing. Most students showed a positive shift in the level of cognitive functions. The best results in individual fields corresponded to the focus of teaching on vocational training according to competencies. In the case of certified pharmaceutical assistants, there was the most positive shift in short-term memory, in the case of certified medical laboratory technicians, the largest shifts in tests monitoring attention were observed, and in the case of certified medical paramedics, logical thinking improved the most.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:03