D 2019

Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu

BOMKO, Yulia

Basic information

Original name

Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu

Name (in English)

EXPERIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS

Authors

BOMKO, Yulia (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Banská Bystrica, Andragogické štúdie, p. 98-110, 13 pp. 2019

Publisher

Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/19:00000137

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-557-1598-8

Keywords in English

pedagogy;andragogy;experiential education;transformative learning;constructivism

Tags

Reviewed
Changed: 15/6/2021 13:29, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

ORIG EN

In the original language

Zážitková pedagogika doposud není legitimním vědním oborem. Avšak v dnešní době se běžně používá ve výchovně vzdělávacím procesu velmi různorodé cílové kategorie. Zážitkovou pedagogiu lze studovat na několika místech ýeské Republiky. Uplatnění učení prostřednictvím zážitku je velmi široké a je stále častěji používáno v rámci frontálního školství. Je nutné poznamenat, že tento příspěvek neklade za cíl propagovat reformu frontálního školství spoþívající v jeho saturaci školstvím alternativním. Jednou z hlavních myšlenek pííspěvku je přiblížit fenomén zážitkové pedagogiky jakožto alternativního pedagogického směru, který může být použit v rámci frontální formy výuky.

In English

So far, experience pedagogy is not a legitimate science. However, nowadays, very diverse target categories are commonly used in the educational process. Experience pedagogy can be studied at several places in the Czech Republic. Applying learning through experience is very broad and is increasingly used in frontal education. It should be noted that this article does not aim to promote the reform of frontal education, which is to saturate it with alternative education. One of the main ideas of the paper is to introduce the phenomenon of experiential education as an alternative pedagogical direction that can be used in the frontal form of teaching.
Displayed: 13/9/2025 22:43