D 2019

Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu

BOMKO, Yulia

Základní údaje

Originální název

Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu

Název anglicky

EXPERIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS

Autoři

BOMKO, Yulia (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, Andragogické štúdie, od s. 98-110, 13 s. 2019

Nakladatel

Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/19:00000137

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-557-1598-8

Klíčová slova anglicky

pedagogy;andragogy;experiential education;transformative learning;constructivism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 6. 2021 13:29, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

ORIG EN

V originále

Zážitková pedagogika doposud není legitimním vědním oborem. Avšak v dnešní době se běžně používá ve výchovně vzdělávacím procesu velmi různorodé cílové kategorie. Zážitkovou pedagogiu lze studovat na několika místech ýeské Republiky. Uplatnění učení prostřednictvím zážitku je velmi široké a je stále častěji používáno v rámci frontálního školství. Je nutné poznamenat, že tento příspěvek neklade za cíl propagovat reformu frontálního školství spoþívající v jeho saturaci školstvím alternativním. Jednou z hlavních myšlenek pííspěvku je přiblížit fenomén zážitkové pedagogiky jakožto alternativního pedagogického směru, který může být použit v rámci frontální formy výuky.

Anglicky

So far, experience pedagogy is not a legitimate science. However, nowadays, very diverse target categories are commonly used in the educational process. Experience pedagogy can be studied at several places in the Czech Republic. Applying learning through experience is very broad and is increasingly used in frontal education. It should be noted that this article does not aim to promote the reform of frontal education, which is to saturate it with alternative education. One of the main ideas of the paper is to introduce the phenomenon of experiential education as an alternative pedagogical direction that can be used in the frontal form of teaching.
Zobrazeno: 14. 9. 2025 00:41