BOMKO, Yulia. Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu (EXPERIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS). In Andragogické štúdie. Banská Bystrica: Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, 2019, p. 98-110. ISBN 978-80-557-1598-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu
Name (in English) EXPERIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Authors BOMKO, Yulia (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Banská Bystrica, Andragogické štúdie, p. 98-110, 13 pp. 2019.
Publisher Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/19:00000137
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-557-1598-8
Keywords in English pedagogy;andragogy;experiential education;transformative learning;constructivism
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Changed: 15/6/2021 13:29.
Abstract
Zážitková pedagogika doposud není legitimním vědním oborem. Avšak v dnešní době se běžně používá ve výchovně vzdělávacím procesu velmi různorodé cílové kategorie. Zážitkovou pedagogiu lze studovat na několika místech ýeské Republiky. Uplatnění učení prostřednictvím zážitku je velmi široké a je stále častěji používáno v rámci frontálního školství. Je nutné poznamenat, že tento příspěvek neklade za cíl propagovat reformu frontálního školství spoþívající v jeho saturaci školstvím alternativním. Jednou z hlavních myšlenek pííspěvku je přiblížit fenomén zážitkové pedagogiky jakožto alternativního pedagogického směru, který může být použit v rámci frontální formy výuky.
Abstract (in English)
So far, experience pedagogy is not a legitimate science. However, nowadays, very diverse target categories are commonly used in the educational process. Experience pedagogy can be studied at several places in the Czech Republic. Applying learning through experience is very broad and is increasingly used in frontal education. It should be noted that this article does not aim to promote the reform of frontal education, which is to saturate it with alternative education. One of the main ideas of the paper is to introduce the phenomenon of experiential education as an alternative pedagogical direction that can be used in the frontal form of teaching.
Print
Add to clipboard Displayed: 25/4/2024 22:31