2019
Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu
BOMKO, YuliaBasic information
Original name
Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu
Name (in English)
EXPERIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Authors
BOMKO, Yulia (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Banská Bystrica, Andragogické štúdie, p. 98-110, 13 pp. 2019
Publisher
Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46358978:_____/19:00000137
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN
978-80-557-1598-8
Keywords in English
pedagogy;andragogy;experiential education;transformative learning;constructivism
Tags
Reviewed
Changed: 15/6/2021 13:29, Ing. Kateřina Lendrová
In the original language
Zážitková pedagogika doposud není legitimním vědním oborem. Avšak v dnešní době se běžně používá ve výchovně vzdělávacím procesu velmi různorodé cílové kategorie. Zážitkovou pedagogiu lze studovat na několika místech ýeské Republiky. Uplatnění učení prostřednictvím zážitku je velmi široké a je stále častěji používáno v rámci frontálního školství. Je nutné poznamenat, že tento příspěvek neklade za cíl propagovat reformu frontálního školství spoþívající v jeho saturaci školstvím alternativním. Jednou z hlavních myšlenek pííspěvku je přiblížit fenomén zážitkové pedagogiky jakožto alternativního pedagogického směru, který může být použit v rámci frontální formy výuky.
In English
So far, experience pedagogy is not a legitimate science. However, nowadays, very diverse target categories are commonly used in the educational process. Experience pedagogy can be studied at several places in the Czech Republic. Applying learning through experience is very broad and is increasingly used in frontal education. It should be noted that this article does not aim to promote the reform of frontal education, which is to saturate it with alternative education. One of the main ideas of the paper is to introduce the phenomenon of experiential education as an alternative pedagogical direction that can be used in the frontal form of teaching.