Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{44334, author = {Bomko, Yulia}, address = {Banská Bystrica}, booktitle = {Aktuálne spoločenské témy v edukačnej praxi}, keywords = {inclusion;integration;education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Banská Bystrica}, isbn = {978-80-557-1445-5}, pages = {171-177}, publisher = {Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici}, title = {Inkluzivní škola}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 44334 AU - Bomko, Yulia PY - 2018 TI - Inkluzivní škola PB - Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici CY - Banská Bystrica SN - 9788055714455 KW - inclusion;integration;education N2 - Inkluze je filozofický koncept. Hlavní myšlenky inkluze by měly být naplněny pomoci opatření, potřebných k začlenění dítěte se speciální vzdělávací potřebou do kolektivu. Mechanismy začlenění těchto dětí jsou upraveny v legislativě. Například právo dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami ve spádové škole upravuje zákon z roku 2005. Novela školského zákona, která vstoupila v platnost od 1. září roku 2016, zavádí pojem "Podpůrná opatření". Tato opatření by měla přispět k optimalizaci výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na jejích začlenění do kolektivu žáků bez speciálních vzdělávacích potřeb. Praktické naplnění vize inkluze je předmětem debat odborné a laické veřejnosti. Příspěvek pojednává o faktorech inkluze a snaží se zachytit proměnné axiologického charakteru. Podstatnou části příspěvku je popis Základní a praktické školy Gabriely Pelechové v Dolní Poustevně, která realizuje inkluzívní vzdělávání po dobu více než 20 let. Činnost školy může být inspirativní a vyvolat dialog o realizaci filozofického konceptu, jehož kořeny sahají do přelomu 18 a 19 století. ER -
BOMKO, Yulia. Inkluzivní škola. In \textit{Aktuálne spoločenské témy v edukačnej praxi}. Banská Bystrica: Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2018, s.~171-177. ISBN~978-80-557-1445-5.
|