J 2020

Kompetence – Edukace – Kognice aneb Způsob práce předurčuje způsob učení a mentálního tréninku

MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina

Basic information

Original name

Kompetence – Edukace – Kognice aneb Způsob práce předurčuje způsob učení a mentálního tréninku

Name (in English)

Competence - Education - Cognition or the way of work determines the way of learning and mental training

Authors

MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Andragogika v praxi, 2020, 2336-5145

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/46358978:_____/20:00000127

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

Keywords in English

Competences;Education;Cognition;way of learning and mental training
Změněno: 24/5/2021 11:08, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

ORIG EN

V originále

Výuka v rámci odborného vzdělávání dospělých musí být koncipována nejen na základě obsahu předávaných informací, ale také v souladu se způsobem, jakým budou studenti poznatky uplatňovat ve své pracovní činnosti v zaměstnání. Lektor před výukou zohledňuje budoucí kompetence edukovaného a uzpůsobuje tomu vyučovací metodu. Již při plánování výuky je potřeba si uvědomit, nejen co se má student naučit, ale jakým způsobem bude dané učivo aplikovat do praxe, zda je preferované učit se položky nazpaměť nebo spíše rozvinout myšlení, pozornost či jinou mozkovou funkci.

In English

Teaching in adult vocational education must be designed not only on the basis of the content of the information provided, but also in accordance with the way in which students will apply the knowledge in their work activities at work. Before teaching, the lecturer takes into account the future competencies of the educated person and adapts the teaching method accordingly. When planning lessons, it is necessary to realize not only what the student should learn, but how the subject will be applied in practice, whether it is preferred to learn items by heart or rather to develop thinking, attention or other brain function.
Displayed: 20/10/2024 00:20