Přehled o publikaci
	
		
		
		2020
			
	    
	
	
    Kompetence – Edukace – Kognice aneb Způsob práce předurčuje způsob učení a mentálního tréninku
MUKNŠNÁBLOVÁ, MartinaBasic information
Original name
Kompetence – Edukace – Kognice  aneb Způsob práce předurčuje způsob učení a mentálního tréninku
	Name (in English)
Competence - Education - Cognition or the way of work determines the way of learning and mental training
		Authors
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Andragogika v praxi, 2020, 2336-5145
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		References:
RIV identification code
RIV/46358978:_____/20:00000127
		Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
			Keywords in English
Competences;Education;Cognition;way of learning and mental training
		
				
				Changed: 24/5/2021 11:08, Ing. Kateřina Lendrová
				
		In the original language
Výuka v rámci odborného vzdělávání dospělých musí být koncipována nejen na základě obsahu předávaných informací, ale také v souladu se způsobem, jakým budou studenti poznatky uplatňovat ve své pracovní činnosti v zaměstnání. Lektor před výukou zohledňuje budoucí kompetence edukovaného a uzpůsobuje tomu vyučovací metodu. Již při plánování výuky je potřeba si uvědomit, nejen co se má student naučit, ale jakým způsobem bude dané učivo aplikovat do praxe, zda je preferované učit se položky nazpaměť nebo spíše rozvinout myšlení, pozornost či jinou mozkovou funkci.
				In English
Teaching in adult vocational education must be designed not only on the basis of the content of the information provided, but also in accordance with the way in which students will apply the knowledge in their work activities at work. Before teaching, the lecturer takes into account the future competencies of the educated person and adapts the teaching method accordingly. When planning lessons, it is necessary to realize not only what the student should learn, but how the subject will be applied in practice, whether it is preferred to learn items by heart or rather to develop thinking, attention or other brain function.