MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Kompetence – Edukace – Kognice aneb Způsob práce předurčuje způsob učení a mentálního tréninku (Competence - Education - Cognition or the way of work determines the way of learning and mental training). Andragogika v praxi. 2020, vol. 7, 23/24, p. 33-35. ISSN 2336-5145.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kompetence – Edukace – Kognice aneb Způsob práce předurčuje způsob učení a mentálního tréninku
Name (in English) Competence - Education - Cognition or the way of work determines the way of learning and mental training
Authors MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Andragogika v praxi, 2020, 2336-5145.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/46358978:_____/20:00000127
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
Keywords in English Competences;Education;Cognition;way of learning and mental training
Changed by Changed by: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Changed: 24/5/2021 11:08.
Abstract
Výuka v rámci odborného vzdělávání dospělých musí být koncipována nejen na základě obsahu předávaných informací, ale také v souladu se způsobem, jakým budou studenti poznatky uplatňovat ve své pracovní činnosti v zaměstnání. Lektor před výukou zohledňuje budoucí kompetence edukovaného a uzpůsobuje tomu vyučovací metodu. Již při plánování výuky je potřeba si uvědomit, nejen co se má student naučit, ale jakým způsobem bude dané učivo aplikovat do praxe, zda je preferované učit se položky nazpaměť nebo spíše rozvinout myšlení, pozornost či jinou mozkovou funkci.
Abstract (in English)
Teaching in adult vocational education must be designed not only on the basis of the content of the information provided, but also in accordance with the way in which students will apply the knowledge in their work activities at work. Before teaching, the lecturer takes into account the future competencies of the educated person and adapts the teaching method accordingly. When planning lessons, it is necessary to realize not only what the student should learn, but how the subject will be applied in practice, whether it is preferred to learn items by heart or rather to develop thinking, attention or other brain function.
Print
Add to clipboard Displayed: 27/4/2024 02:26