D 2019

Komparace vzdělávacích programů vybraných nelékařských oborů studovaných na vyšší zdravotnické škole

MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina

Basic information

Original name

Komparace vzdělávacích programů vybraných nelékařských oborů studovaných na vyšší zdravotnické škole

Name (in English)

A comparison of educational programs of selected non-medical fields at higher medical schools

Authors

MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Vzdělávání dospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu, p. 355-364, 10 pp. 2019

Publisher

Česká andragogická společnost

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/19:00000126

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-906894-8-0

ISSN

Keywords in English

rescuer;paramedic;pharmaceutical assistant;qualified lab technician;teaching methods;competencies
Změněno: 24/5/2021 10:47, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

V originále

Každý ze třech sledovaných vzdělávacích programů je zaměřen na jiný způsob výuky. Používané vyučovací metody jsou v souladu s kompetencemi jednotlivých zdravotnických pracovníků. Diplomovaný zdravotnický záchranář musí umět rychle reagovat, farmaceutický asistent musí mít zejména velké množství přesných teoretických vědomostí a diplomovaný zdravotní laborant musí správně rozpoznat patologické výsledky.

In English

Each of the three monitored educational programs focuses on different ways of teaching. The used teaching methods are in line with the competences of individual health care professionals. Namely: a qualified rescuer (paramedic) must be able to react quickly, the pharmaceutical assistant must especially have a large volume of exact theoretical knowledge, and a qualified medical lab technician must be able to recognize pathological outcomes.