Detailed Information on Publication Record
2019
Komparace vzdělávacích programů vybraných nelékařských oborů studovaných na vyšší zdravotnické škole
MUKNŠNÁBLOVÁ, MartinaBasic information
Original name
Komparace vzdělávacích programů vybraných nelékařských oborů studovaných na vyšší zdravotnické škole
Name (in English)
A comparison of educational programs of selected non-medical fields at higher medical schools
Authors
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Praha, Vzdělávání dospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu, p. 355-364, 10 pp. 2019
Publisher
Česká andragogická společnost
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46358978:_____/19:00000126
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN
978-80-906894-8-0
ISSN
Keywords in English
rescuer;paramedic;pharmaceutical assistant;qualified lab technician;teaching methods;competencies
Změněno: 24/5/2021 10:47, Ing. Kateřina Lendrová
V originále
Každý ze třech sledovaných vzdělávacích programů je zaměřen na jiný způsob výuky. Používané vyučovací metody jsou v souladu s kompetencemi jednotlivých zdravotnických pracovníků. Diplomovaný zdravotnický záchranář musí umět rychle reagovat, farmaceutický asistent musí mít zejména velké množství přesných teoretických vědomostí a diplomovaný zdravotní laborant musí správně rozpoznat patologické výsledky.
In English
Each of the three monitored educational programs focuses on different ways of teaching. The used teaching methods are in line with the competences of individual health care professionals. Namely: a qualified rescuer (paramedic) must be able to react quickly, the pharmaceutical assistant must especially have a large volume of exact theoretical knowledge, and a qualified medical lab technician must be able to recognize pathological outcomes.