Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{43687, author = {Löwenhöfferová, Radka}, address = {Bánská Bystrica}, booktitle = {Andragogické štúdie 2020}, edition = {první}, editor = {prof. PaedDr. Miroslav Krystoň, CSc.}, keywords = {education capital;key competences of andragog;university education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Bánská Bystrica}, isbn = {978-80-557-1730-2}, pages = {261-275}, publisher = {Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela, Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta}, title = {KONCEPT VZDĚLANOSTNÍHO KAPITÁLU A JEHO APLIKACE V SEKUNDÁRNÍM A VYSOKOŠKOLSKÉM VZDĚLÁVÁNÍ}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 43687 AU - Löwenhöfferová, Radka PY - 2020 TI - KONCEPT VZDĚLANOSTNÍHO KAPITÁLU A JEHO APLIKACE V SEKUNDÁRNÍM A VYSOKOŠKOLSKÉM VZDĚLÁVÁNÍ PB - Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela, Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta CY - Bánská Bystrica SN - 9788055717302 KW - education capital;key competences of andragog;university education N2 - Příspěvek vychází z teoretického konceptu vzdělanostního kapitálu, jehož autorem je profesor A. Ziegler. Pojem vzdělanostní kapitál se snaží charakterizovat všechny zdroje, které jsou využívány ve vzdělávacím procesu. Jde zejména o učební kapitál a sociální kapitál. Další složky tvoří akční kapitál, který se projevuje ve schopnosti správně reagovat v situacích které přináší praxe. Autoři Howard, McLaughlin a Vacha připisují vzdělanostnímu kapitálu důležitý význam, považují ho za „hybného“ činitele celého lidského kapitálu. Autorka se ve své odborné činnosti zaměřuje na bližší specifikaci vzdělanostního kapitálu v sekundárním a terciálním vzdělávání. Příspěvek obsahuje teoretický konstrukt složek vzdělanostního kapitálu. Jednotlivé složky vzdělanostního kapitálu, získané měkké dovednosti ve studiu, způsoby vzdělávání a učení, schopnost studentů řešit profesní a životní problémy, klíčové kompetence v profesi a občanské uvědomění. Příspěvek dále obsahuje výsledky průzkumné sondy k reflexi studentů a absolventů SOŠ orientovaných na přípravu personalistů a andragogů. Výsledky tohoto šetření jsou konfrontovány s obdobným šetřením se studenty Bc. a Mgr. oboru Andragogika na UJAK. V závěru příspěvku je konstatováno, že výsledky průzkumu sice nelze příliš zobecňovat, ale přesto přináší zajímavé náměty pro řešení otázek návaznosti SŠ a VŠ vzdělávání. ER -
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka. KONCEPT VZDĚLANOSTNÍHO KAPITÁLU A JEHO APLIKACE V SEKUNDÁRNÍM A VYSOKOŠKOLSKÉM VZDĚLÁVÁNÍ (THE CONCEPT OF EDUCATIONAL CAPITAL AND ITS APPLICATION IN SECONDARY AND HIGHER EDUCATION). In prof. PaedDr. Miroslav Krystoň, CSc. \textit{Andragogické štúdie 2020}. první. Bánská Bystrica: Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela, Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, 2020, p.~261-275. ISBN~978-80-557-1730-2.
|